Web Analytics
Jump to content

Lyden forsvinner :(

Fist of Fury
 Share

Recommended Posts

Hallo alle sammen. Jeg har en Aria El-Gitar. har aldri funnet ut selve nanvet på den, vet bare at det er en Aria :) Jeg har noen bilder av den hvis noen kunne hjelpe meg å finne hvor jeg kan legge de ut.

Det som er feil med den er at lyden blir borte. At det er noe inni der som ikke sitter på plass. Jeg må liksom slå på den for at den skal funke, og det er ofte at jeg må ha den bøyd forover, for at den skal funke, men da slår jeg bak på den og så sitter det :D Ikke akurat noe jeg liker å gjøre for til slutt så kommer den jo ikke til å funke i det hele tatt. Har sett under dekslett og det ser greit ut...til å være hjemmelaget. Var ikke jeg som gjorde det. Ser ikke akurat pent ut, men det funker, ivertfall til nå. Alt ser ut som det er koblet riktig, men kan ikke være sikker. Når jeg skrur lyden på fult på gitaren så skurrer det, men jeg har også tenkt at det kan være pickupen(ene) det er noe feil med og. Bør jeg åpne der og se? De skruene begynner å bli litt slitt, og jeg har ikke lyst til å gjøre den verre :S

Er det noen som har noen forslag?

Hørtes ut som en kombinasjon av forskjellige små sykdommer. Det kan være dårlig lodding, dårlig kabler, jack-pluggen ikke er skrudd orntlig i, etc etc. Jeg anbefaler å gå til en gitarreperatør og betale en 1000lapp for å få den skrudd skikkelig sammen og kontrollert. Høres ikke ut som et problem du løser på 1, 2, 3 på et forum. Lykke til! :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Godt tips, men dette er et kit som sannsynligvis ikke er verdt mer enn varmeverdien om en fyrer den i peisen når alle godbitene er tatt av. De originale stemmeskruene var så dårlige at de ikke var brukbare, og en gikk regelrett i stykker. Verdien i denne vil nok først og fremst være gleden den kan gi meg Regner med det er flere enn meg som som har et lite lager med avplukkede deler. De er kjekke å finne til andre prosjekter. Merkelig nok blir man aldri ferdig....  
    • Lang tid uten lyst - og når den er på vei tilbake ser jeg at alt er på vei til å bli borte ... Trist, men leit og ingenting å gjøre med det. Og i mellomtiden har alle bildene i byggetrådene mine mistet seg selv - usikker på hvorfor det har blitt slik, men nå som forumet også er i ferd med å miste seg selv, er det kanskje ikke verdt å reparere? Jeg skal lete opp det nye forumet og se om jeg finner ett sted å poste oppdateringer i der 🙂 Takk for alt og alle her inne!
    • Jo,jo.Som du sier,det er moro å prøve seg fram. Tips:Ta vare på originale pickuper og annet stash fra gitaren,slik at du kan sette den i original stand når du eventuelt selger den.Folk vil helst ha gitarer i original stand,og er ikke villig til å betale det ekstra som du har kostet på den.
    • Tenker litt av poenget er stor forskjell egentlig. Bør bli interessante muligheter for å diale inn diverse toner i midtstilling, spesielt om jeg legger på en coilsplit av humbuckeren og. Risikoen er vel heller ikke superstor siden det går an å kjøpe til en som matcher bedre og ta den som blir til overs i en annen gitar. Eller selge. Får vel alltids igjen noen kroner for sånt. Har jækla lyst til å prøve altså. Titte på videoen nå EDIT: Må vel innrømme at jeg EGENTLIG tenkte å prøve med noe fra Guitar Fetish, men stadig utsolgt det jeg skal ha og da eser budsjettet fort ut....
    • Har prøvd dette selv,Lollar Novel 90 i neck og Seymour Duncan JB i bridge.Det ble for stor forskjell mellom pickupene.Spørs også hva du hovedsakelig spiller (clean/dirty/full distortion).Egentlig trenger du to gitarer,hehe:  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.