Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

T.C Electronics G-Max


El Anders

Anbefalte innlegg

heisann!

Fikk tilbud på en T.C Electronics G-Max som jeg har veldig lyst på :)

Hvordan låter denne, bør jeg se etter noe annet?

Han som selger selgers den for 3000 kr og er det verdt de pengene? jeg skal ikke bruke fotkontrollen som jeg får med i det jeg har et midibrett som skal brukes i stedet.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud på en T.C Electronics G-Max som jeg har veldig lyst på :)

Hvordan låter denne, bør jeg se etter noe annet?

Det er mye konkurranse i bruktmarkedet når det kommer til den typen effektprosessorer. Alle Rocktron-produktene er for eksempel kandidater. Hva du bør velge kommer litt an på hvilke effekter du trenger, og hvordan du vil at de skal låte. Om du ikke trenger fotkontrolleren hadde jeg nok vurdert å jakte på en handel uten, men nå husker jeg ikke i forbifarten hva en G-major ligger på i bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke g-max en g-major med pedal ?

mener hvertfall å sett g-major brukt helt ned i 2000 brukt på nettet..

vel å merke uten pedal,men den trenger du jo ikke..

om den er go vet jeg ikke,men har fått endel skryt pluss at tc pleier da å lage goe produkter..

den kan forresten styre kanalvalg på ampen din også ,det er en grei ting å kunne..

Endret av pop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg vil ha chorus, reverb, delay.

Sikkert noe annet også men er ikke så veldig kjent med alle effektene dessverre!

Sjekk gjerne ut vwh's lille effektguide for beskrivelser og lydeksempler på hva effektene gjør. De tre du nevner er basiseffekter som de aller fleste effektprosessorer vil gjøre fint, men det betyr også at du ikke nødvendigvis er begrenset til å ha en G-major. Hvor mange effekter trenger du samtidig? Er det andre effekter du trenger? Og har du spesielle preferanser på hvordan effektene skal låte?

En brukt G-major, eller en Rocktron Intellifex eller Replifex kan fint gjøre disse jobbene. Dersom du bare trenger to effekter samtidig kan en TC M-one, M300 eller G-sharp (den siste finner du kanskje ikke på bruktmarkedet) fungere fint. Lexicon har kanskje også noen budsjettprodukter tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg vil ha chorus, reverb, delay.

Sikkert noe annet også men er ikke så veldig kjent med alle effektene dessverre!

Sjekk gjerne ut vwh's lille effektguide for beskrivelser og lydeksempler på hva effektene gjør. De tre du nevner er basiseffekter som de aller fleste effektprosessorer vil gjøre fint, men det betyr også at du ikke nødvendigvis er begrenset til å ha en G-major. Hvor mange effekter trenger du samtidig? Er det andre effekter du trenger? Og har du spesielle preferanser på hvordan effektene skal låte?

En brukt G-major, eller en Rocktron Intellifex eller Replifex kan fint gjøre disse jobbene. Dersom du bare trenger to effekter samtidig kan en TC M-one, M300 eller G-sharp (den siste finner du kanskje ikke på bruktmarkedet) fungere fint. Lexicon har kanskje også noen budsjettprodukter tilgjengelig.

Jeg trenger å tre samtidig ja, ivertfall romklang og delay, litt usikker..

Hvordan effektene skal låte? :P bra? ;) neida!

hmm, har du noen andre gode forslag på effekt prosesore som er verdt å se på, gjerne brukt og kanskje i litt annen klasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, har du noen andre gode forslag på effekt prosesore som er verdt å se på, gjerne brukt og kanskje i litt annen klasse?

Du tenker paa effektprosessorer som er dyrere enn de jeg listet opp? TC G-force, alt fra Eventide og Lexicon, eller Ensoniq DP/4, som jo er ganske rimelig paa bruktmarkedet. Ellers finner du vel kanskje Digitech og Boss-produkter du kan bruke, om du skrur av amp-simuleringer og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags utstyr skal du bruke sammen med effektprossesoren da? det er jo et viktig poeng Har du f.eks en Matchless til 40k så bruker man ikke de biligste effekt boksene og omvendt, hvis du skjønner hva jeg mener.. hvis alt dreier seg om pris anbefaler jeg deg å vente til du har spart opp nokk til å kjøpe den prosessoren du har lyst på!

Om du har sp. ang. G-Force så svarer jeg gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Diezel herbert til 30 da hvis det hjelper ;)

jeg vet ikke hvilken prossesor jeg vil ha for jeg har så sinnsykt lite peiling på dette,

Akkurat nå har jeg ikke masse penger, så hvis jeg skal ha noe overthetop så må jeg vente en god stund

Hvis du har en Herbert så bør du ha en effektprosessor som har samme kvalitetsnivå som den.. dvs. styr unna billige duppeditter som ødelegger og farger lyden din.

nr1 så bør du bestemme deg for hvilke effekter du ønsker å ha, hva slags musikk og eller stilart du spiller. anbefaler deg å prøve ut forskjellige, for å se hva du liker best selv...

hvilket midibrett har du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en G-Max er dårlig og farger lyden min?

Jeg vil da ha alsidige effekter!

jeg har et ground control brett til 3500 som jeg ikke husker hva heter i farta men tror nok jeg bytter ut dette med litt stødigere saker etter hvert..

Jeg har en M300 fra TC sammen med Herberten og har ikke noe problem med at den farger lyden. Selv om det byr på andre problemer som jeg vet du slipper med bl.a G-Major og sikkert også G-Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.