Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laney VH 100R


Jøgge

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er stadig på jakt etter ny forsterker og lurer på om noen av dere kan fortelle meg noe om Laney VH 100R. Har fått et tilbud på denne Laney'en til 5995 kroner. Er dette noe å gå for hvis jeg skal spille tyngre metall og rock? Ser jo at både Opeth og Mastodon bruker dem. Hvordan kan man beskrive vrengen?

Takk for alle svar!

Mvh. jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville testet ampen først da, men det er jo meg :P Har testet diverse laney, av fullrør av hybrid, og det har vært helt ok, men ikke brutal megachugg rett utav eska. Hvis du tenkte på ENGL, 5150, triple xxx eller lignende i utgangspunktet, så stiller laney i en litt annen klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville testet ampen først da, men det er jo meg :P Har testet diverse laney, av fullrør av hybrid, og det har vært helt ok, men ikke brutal megachugg rett utav eska. Hvis du tenkte på ENGL, 5150, triple xxx eller lignende i utgangspunktet, så stiller laney i en litt annen klasse.

Er chuggachugga jeg er ute etter, men hva mener du med annen klasse? BLir dessverre vanskelig for meg å teste den, ettersom den står i Trøndelag, og jeg bor på Sørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du en VC 50 combo eller topp? Har kikka litt på den også, så det lå en brukt ute, åssen duger denne til metall? hAr kikket litt på en Mesa Boogie DC-10, noen her som har erfaing med denne?

Endret av Jøgge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egnetlig forksjellen på DC3 og DC10? Står ikke noe om disse på Mesa sine nettsider. Åssen er crunch kanalen på DC3'en din? Hva med for eksempel Nomad'ene til Mesa, duger disse til metall?

Endret av Jøgge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en sånn for noen år tilbake...

har faktisk 4-12 kabinettet til den ennå,dette var faktisk en knall amp

3 kanaler god cleans,veldig fin crunch og mild fin vreng..

min bytta jeg rør til el 34 og syntes det låt klart bedre.hadde forresten et problem med den ampen

den brant noe inni helsiken med rør.

husker spesielt ruby tubes jeg hadde som den smelta hull i glasset på det ene røret...

tror dog dette ble fiksa.vet ikke om det virka for jeg solgte den rett etter.håper ikke kjøper fikk

problemer etter dette..

hvis du får tak i med kabinett ,kan jeg på det sterkeste anbefale dette..

det låter mye bedre en marshall kabinettet mitt..

ai ai mener ikke med mild vreng at det er lite...

bare at den er fin,det fantes plenty til meg å jeg spiller metal..

Endret av pop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en sånn for noen år tilbake...

har faktisk 4-12 kabinettet til den ennå,dette var faktisk en knall amp

3 kanaler god cleans,veldig fin crunch og mild fin vreng..

min bytta jeg rør til el 34 og syntes det låt klart bedre.hadde forresten et problem med den ampen

den brant noe inni helsiken med rør.

husker spesielt ruby tubes jeg hadde som den smelta hull i glasset på det ene røret...

tror dog dette ble fiksa.vet ikke om det virka for jeg solgte den rett etter.håper ikke kjøper fikk

problemer etter dette..

hvis du får tak i med kabinett ,kan jeg på det sterkeste anbefale dette..

det låter mye bedre en marshall kabinettet mitt..

ai ai mener ikke med mild vreng at det er lite...

bare at den er fin,det fantes plenty til meg å jeg spiller metal..

ER det Laney'en du snakker om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.