Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åssen forsterkere har du?


CowJuice

Anbefalte innlegg

hmm... mesa vreng er mesa vreng... men du kan jo få like bra/bedre vreng med en ekstra pedal....  

har selv en marshall jcm2553(silver jubilee, 50/25 watt, fra 1987) på et JTM 4x10"kabinett (låter fett.. og er jævlig mye greiere å få med seg rundt enn et 4x12")...

Nei nei nei!! nå må du arresteres littegrann. En pedal (UANSETT TYPER MERKE PRIS) kan ikke hamle opp med vrengen til en skikkelig forsterker. Gjelder alle typene i høyklassen. Type bogner, mesa marshall engl osv osv. Eneste untakene er tubescreamer type pedalene alla tubescreamer fulltone tubedriver ol. Å dette i seg selv er ikke vreng pedaler. Sett de på en transistor amp å de låter møkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei nei nei!! nå må du arresteres littegrann. En pedal (UANSETT TYPER MERKE PRIS) kan ikke hamle opp med vrengen til en skikkelig forsterker. Gjelder alle typene i høyklassen. Type bogner, mesa marshall engl osv osv. Eneste untakene er tubescreamer type pedalene alla tubescreamer fulltone tubedriver ol.

Ro deg nå ned... Skal du først arrestere noen bør du ha vett nok til ikke å ramle i den fella du akkurat gjorde, da du sammenligner vrengpedaler med overdrivepedaler.

For øvrig er jeg noe uenig med deg da vreng/overdrive-pedaler basert på rør godt kan låte fett i massevis.

Disse to låter ganske fett, ja. (Bare rør i den røde)

Tonebone_og_tri-OD.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skakke arrestere deg, men det er ikke nok rør i den til å få rørvreng alene, sitter en trans eller to inni der. Men dette trenger jo ikke si at det lyder noe annet enn dritfett, noe det gjør :D

Eminence-elementer har jeg aldri hørt på en gitar før, kun PA, men kan jo bli fett. Hadde sett for meg no Vintage 30 elementer, men anyway.

Cerpin Taxt: Celestion lager ganske mange modeller, så om det var Celestion (noe det ikke var), hadde det fortsatt ikke sagt meg stort hvordan det lyder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skakke arrestere deg, men det er ikke nok rør i den til å få rørvreng alene, sitter en trans eller to inni der. Men dette trenger jo ikke si at det lyder noe annet enn dritfett, noe det gjør :D

Eminence-elementer har jeg aldri hørt på en gitar før, kun PA, men kan jo bli fett. Hadde sett for meg no Vintage 30 elementer, men anyway.

Cerpin Taxt: Celestion lager ganske mange modeller, så om det var Celestion (noe det ikke var), hadde det fortsatt ikke sagt meg stort hvordan det lyder...

Men det med "rørvreng" er vanskelig. Inntil man får rørkabler og rørgitar etc. blir det jo ikke rør hele veien :wink: Jeg har funnet ut, etter 20 år med gitar og bass på magen, at låter det fett, og trenger gjennom i lydbildet, ja da er det bra :mrgreen:

Legend-høyttalerne låter ganske likt V30. Hvis du noen sinne har hørt et Budda-kabinett live, har du kanskje hørt disse elementene før:) Budda bruker nemlig en god del Eminence.

Vi snakkes!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei!! nå må du arresteres littegrann. En pedal (UANSETT TYPER MERKE PRIS) kan ikke hamle opp med vrengen til en skikkelig forsterker. Gjelder alle typene i høyklassen. Type bogner, mesa marshall engl osv osv. Eneste untakene er tubescreamer type pedalene alla tubescreamer fulltone tubedriver ol.

Ro deg nå ned... Skal du først arrestere noen bør du ha vett nok til ikke å ramle i den fella du akkurat gjorde, da du sammenligner vrengpedaler med overdrivepedaler.

For øvrig er jeg noe uenig med deg da vreng/overdrive-pedaler basert på rør godt kan låte fett i massevis.

Disse to låter ganske fett, ja. (Bare rør i den røde)

Tonebone_og_tri-OD.JPG

Kjørte ingen sammenligning på de to pedalene. skilte vel egentlig ganske greit mellom de to typene. Nenvte overdrive pedalene som greie alternativer mens de reine distortion pedalene type metalzone osv osv virkelig ikke er verdt noe særlig når det gjelder go lyd. Ser jo nå også at jeg bomma når jeg siterte. skulle egentlig sitere den ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde en Peavey Bandit. En gammel utgave. Den låt panser når han spilte. Han spilte på min gamle rigg, en Pod inn i en Marshall Valvestate 2x40 poweramp inn i et Marshall 1936 kabinett. Det låt sinnsykt bra. Gode folk får "dårlig" utstyr til å låte bra. Sandman covret noen AC/DC låter da vi gikk på skole sammen, og JCM 2000-en hans låt panser, ganske enkelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Den dagen folk skjønner at mye av lyden kommer fra gitaristen, så blir jeg glad. Men akk, den dagen kommer nok ei :)

Som jeg skrev for noen dager siden..

bra utstyr + dårlig gitarist = dårlig resultat

kjipt utstyr + bra gitarist = bra resultat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Den dagen folk skjønner at mye av lyden kommer fra gitaristen, så blir jeg glad. Men akk, den dagen kommer nok ei :)

Som jeg skrev for noen dager siden..

bra utstyr + dårlig gitarist = dårlig resultat

kjipt utstyr + bra gitarist = bra resultat

Sant det, det viktigste er hvordan du spiller. Det er jo selvfølgelig ikke til å legge under en sten at

bra utstyr + bra gitarist = enda bedre resultat, men det er jo tross alt gitaristen som skaper tonen, ikke utstyret. Så uansett hvor velutstyrt han er så.. haha, neida. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.