Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Åssen forsterkere har du?


CowJuice

Anbefalte innlegg

Jeg har da en Roland JC120.

120 watt. 2 x 12"

Dette er en forsterker som er legendarisk for sin gode clean. Desverre har den en helt forferdelig vreng og er dårlig på å kjøre vrengbokser :cry: Men til alt annet en metal og hardrock' date=' er det en kjefsamp. :D

Skal etterhvert som jeg har fått ny gitar skaffe meg en til amp som er monsterius på gain og en ampswitchbox. Noen som har forslag til en med go' vreng? :oops: [list']

Jazz Chorus? Det er gode clean forsterkere det! En kompis har en Roland Jazz Chorus 160. For en lyd!! Men jeg tenkte at jeg skulle spørre deg om en ting, når det gjelder vreng på disse. Er det noe vreng i det hele tatt?? PÅ kompisens er det mer som dårlig clean, muligens fuzz når du skrur på vreng. Skal det være sånn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

------------------------------------------------------------------------------------

Jazz Chorus? Det er gode clean forsterkere det! En kompis har en Roland Jazz Chorus 160. For en lyd!! Men jeg tenkte at jeg skulle spørre deg om en ting, når det gjelder vreng på disse. Er det noe vreng i det hele tatt?? PÅ kompisens er det mer som dårlig clean, muligens fuzz når du skrur på vreng. Skal det være sånn??

-------------------------------------------------------------------------------------

Hm... Ja, en som ikke har hørt Jazz Chorus før, vil nok reagere på "vrengen". Det er en distortion bryter, ja. Når du skrur på den blir det kraftigere lyd. Du får litt vreng, men ikke no bra greier. Nå er denne laget for ikke å spille med monster-vreng, da...

Og god vreng... Tja... Jeg trenger noe som kan kjøre det meste... Jeg liker alt fra 50-talls til nu-metal vreng.

Har tenkt på en ENGL 50 screamer hd. Noen som har noe å si på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM VRENG BOKSER...HAR PRØVD SINNSYKT MANGE BOKSER OG SINNSYKT MANGE AMPER OG DEN BESTE GULV BOKSEN FOR MEG ER EGENTLIG EN PREAMP MESA V-TWIN DEN FUNKER PÅ NESTEN ALLE AMPER OG ALLE GITARER. BRUKER OGSÅ EN OVERDRIVE HALV VRENG FULLTONE FULLDRIVE 2 DEN ER VELDIG BRA TIL Å SPRITE OPP LYDEN.

DU FÅR STORT SETT DET DU BETALER FOR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN ting må da være KLINKENDE klart, og det er jo det at man nevner ikke JazzChorus og Vreng i samme setning. Jazzchorusen er da tross alt kanskje muligens den ampen ever som har fått mest skryt for sin CLEANlyd, transeamp som det tross alt er,uansett, det er det den er laget for. Skal du ha vreng, kjøp noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EN ting må da være KLINKENDE klart, og det er jo det at man nevner ikke JazzChorus og Vreng i samme setning

Bare sånn for å si det , så fikk Hans Mathisen en finfin lead-vreng lyd på sin . Husker ikke hva han hadde foran .. Det låt knall , bare sånn for å si at det ikke er umulig :P hehe .. Men det var jo ikke higain , med smooth leadlyd .. Knallfett..

Jeg stemmer for at alle Black Metal band skal begynne å bruke den .Bare å sette 3 metalzoner mellom gitaren og ampen ;= topp stemning

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.