Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har nå funnet ut hva som var galt med vibsystemet!


Sorg

Anbefalte innlegg

Vibsystemet var ikke riktig satt opp. Fine greier det å betale masse spenn og så setter ikke gitartechen vibsystemet opp riktig.... Dessuten skrudde han på headskruene mens gitaren var stemt noe jeg fant ut etterpå at en aldri må gjøre fordi da kan en ødelegge knife edgen.

Slik ser vinkelen på tremoloen ut nå, den går på skrå. PRS tremen skal ligge vanrett 1/16" over kroppen. Dette fant jeg desverre ut i ettertid, men dette burde uansett gitartechen visst.

http://i142.photobucket.com/albums/r112/Hansen83/Gitar2.jpg

http://i142.photobucket.com/albums/r112/Hansen83/Gitar.jpg

Forresten, for å få fronten opp så blir jeg nødt til å justere headskruene ikke sant? Kanskje noe en ikke skal rote med hvis en ikke har gjort det før?

Her kan du se hvordan fjæringene er satt opp. Med ekstra press på de mørke strengene. Må nesten sjekke. Ser dette ok ut? http://i142.photobucket.com/albums/r112/Ha.../Tullegitar.jpg

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibsystemet var ikke riktig satt opp. Fine greier det å betale masse spenn og så setter ikke gitartechen vibsystemet opp riktig.... Dessuten skrudde han på headskruene mens gitaren var stemt noe jeg fant ut etterpå at en aldri må gjøre fordi da kan en ødelegge knife edgen.

Hvordan skrudde han på headskruene? Stemte han gitaren mer?

Du har vel ikke låsbart vibsystem på gitaren din så da må du jo stemme gitaren med stemmeskruene. Jeg stoler forresten ikke på alle gitartecher. Btw litt of topic. Er det noen som vet om gitartechene på Østfold Musikk er noe tess?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibsystemet var ikke riktig satt opp. Fine greier det å betale masse spenn og så setter ikke gitartechen vibsystemet opp riktig.... Dessuten skrudde han på headskruene mens gitaren var stemt noe jeg fant ut etterpå at en aldri må gjøre fordi da kan en ødelegge knife edgen.

Hvordan skrudde han på headskruene? Stemte han gitaren mer?

Du har vel ikke låsbart vibsystem på gitaren din så da må du jo stemme gitaren med stemmeskruene. Jeg stoler forresten ikke på alle gitartecher. Btw litt of topic. Er det noen som vet om gitartechene på Østfold Musikk er noe tess?

Når jeg kom og var når så han på vibsystemet og sa med en gang at "den er litt feil", og så skrudde han litt på den ene headskruen. Uten å ta av fjæringer eller å stemme ned. Om han gjorde det videre etter jeg gikk også vet jeg ikke... Kan jeg sjekke om de har tatt noen skade? Ville jeg hørt skraping, etc når jeg brukte vibsystemet kanskje?

Jeg stoler heller ikke helt på alle gitartechs... De har jo ofte monopol i sine områder noe som aldri er positivt... Skyhøye priser har de også..

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vibsystemet var ikke riktig satt opp. Fine greier det å betale masse spenn og så setter ikke gitartechen vibsystemet opp riktig.... Dessuten skrudde han på headskruene mens gitaren var stemt noe jeg fant ut etterpå at en aldri må gjøre fordi da kan en ødelegge knife edgen.

Hvordan skrudde han på headskruene? Stemte han gitaren mer?

Du har vel ikke låsbart vibsystem på gitaren din så da må du jo stemme gitaren med stemmeskruene. Jeg stoler forresten ikke på alle gitartecher. Btw litt of topic. Er det noen som vet om gitartechene på Østfold Musikk er noe tess?

Det er jo Øyvind Fjeld som er gitartech i Østfold Musikk. Det eneste positive med hele butikken. Han er en vanvittig flink fyr. Jeg har hatt gitarene mine hos han flere ganger, og har aldri kunnet klage. Aldri hørt om fyren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo Øyvind Fjeld som er gitartech i Østfold Musikk. Det eneste positive med hele butikken. Han er en vanvittig flink fyr. Jeg har hatt gitarene mine hos han flere ganger, og har aldri kunnet klage. Aldri hørt om fyren?

Selvfølgelig har jeg hørt om Øyvind Fjeld. Var bare usikker på om det var han som var gitartech der. Syntes det stod i en reklame fra de i sommer. Var innom de og spurte hva de tok for service og sånt. 700 kr for full overhaling. Justering av hals, intonasjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.