Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

forskjell?


Efnar

Anbefalte innlegg

Klart Gibson er bedre enn epiphone, men epiphone er ikke dritt fordet. Jeg tipper de fleste av dere ikke har testa de beste epiphone gitarene, og bare sattser på at det er dritt fordi det er billigversjoner. Vil du ha en god gitar, men for lite penger, kjøp en god epiphone og kanskje noen nye mikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har sagt at epiphone er dritt her. Vil heller kalle de dyrere epiphonene for gitarer i mellomklassen enn billigversjoner. Har eid en epiphone les paul std selv og den er en kjempegod gitar.

De rimeligere modellene av epiphone derimot....

Uansett syns jeg det er rart du ikke merker forskjell på en epi og en gibson etter å ha prøvd dem samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett syns jeg det er rart du ikke merker forskjell på en epi og en gibson etter å ha prøvd dem samtidig.

Det kan jeg godt tenke meg at han har gjort. Saken med litt billigere gitarer, er at at det er en viss sjanse for at man er heldig og finner et eksemplar som har like godt treverk og god passform på halslomme etc. som på et gitt eksemplarer av merke Gibson. Det er store forskjeller innad i merkene, slik at en "dårlig" Gibson godt kan være på høyde med en god Epiphone (med oppgradert mekanikk). Det er større sjanse for at du støter på et dårlig eksemplar av en Epi enn av en Gibson. Det kan hende at halsinnfestningen, antall trebiter som er limt sammen etc. er varierende mellom de to merkene, men likevel kan du sikkert få en epi som er på høyde med en Gibson _lydmessig_. Stikkordet blir selvfølgelig å prøve før man kjøper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store forskjeller innad i merkene, slik at en "dårlig" Gibson godt kan være på høyde med en god Epiphone (med oppgradert mekanikk).

Hvis det er tilfellet vil jeg råde han til å prøve å finne en Gibson som kan representere merket bedre.

Det blir på en måte feil resultat om man skal sammenligne en god epi mot en "dårlig" Gibson. Hvis man virkelig skal teste merkene mot hverandre bør man vel teste gode eksemplarer av begge merker.

Jeg ser klare kvalitetsforskjeller på min Gibson og min tidligere Epiphone. Gitt at du har en god Gibson mener jeg at de fleste burde kunne se forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart Gibson er bedre enn epiphone, men epiphone er ikke dritt fordet. Jeg tipper de fleste av dere ikke har testa de beste epiphone gitarene, og bare sattser på at det er dritt fordi det er billigversjoner. Vil du ha en god gitar, men for lite penger, kjøp en god epiphone og kanskje noen nye mikker.

Jeg eier vel seks Korea/Japan gitarer. Epi'en min er fem-seks år gammel da de ikke hadde en egen fabrikk i Kina. Kvaliteten nå er såpass at jeg ville heller kjøpt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg putter eks. en gibson 57 classic eller angus signature humbucker i n billig gitar til 1000kr eller noe, vil den da låte grovere? I så fall vil den låte likt som den lyden angus spiller?

til 1000kr? nei trokke det..

Veldig likt, nesten 100% hvis du setter i signatur humbucker'n i en epiphone G-400. Det vet jeg bedre enn dere fleste andre siden jeg har det selv.

Endret av KlabbHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Men hvis jeg putter eks. en gibson 57 classic eller angus signature humbucker i n billig gitar til 1000kr eller noe, vil den da låte grovere? I så fall vil den låte likt som den lyden angus spiller?

til 1000kr? nei trokke det..

Veldig likt, nesten 100% hvis du setter i signatur humbucker'n i en epiphone G-400. Det vet jeg bedre enn dere fleste andre siden jeg har det selv.

I beg to differ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store forskjeller innad i merkene, slik at en "dårlig" Gibson godt kan være på høyde med en god Epiphone (med oppgradert mekanikk).

Hvis det er tilfellet vil jeg råde han til å prøve å finne en Gibson som kan representere merket bedre.

Det blir på en måte feil resultat om man skal sammenligne en god epi mot en "dårlig" Gibson. Hvis man virkelig skal teste merkene mot hverandre bør man vel teste gode eksemplarer av begge merker.

Jeg ser klare kvalitetsforskjeller på min Gibson og min tidligere Epiphone. Gitt at du har en god Gibson mener jeg at de fleste burde kunne se forskjell.

Jeg er helt enig med deg her, ville bare skyte inn muligheten for at det kunne ha skjedd da han prøvde de to gitarene han snakket om. Så hadde det kanskje føltes litt annerledes hvis han hadde prøvd dem over tid osv. osv. Det er ikke alt man merker ved å sammenligne to gitarer man ikke har spilt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og leste på Les Paul-forumet og fant denne festlige lille gjetteleken:

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=123309

Ikke for å underbygge noen påstander eller noe - gjetningene sier ikke noe om hvordan LPen var å spille på osv., men litt morsomt likevel :-)

Edit: Ble dobbelt link, gett.

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og leste på Les Paul-forumet og fant denne festlige lille gjetteleken:

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=123309

Ikke for å underbygge noen påstander eller noe - gjetningene sier ikke noe om hvordan LPen var å spille på osv., men litt morsomt likevel :-)

Edit: Ble dobbelt link, gett.

Et strålende eksempel på at lyden avhenger mest av personen som spiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.