Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

forskjell?


Efnar

Anbefalte innlegg

Gibson har bedre lyd, mekanikk og stemmeskruer, enn epiphone's versjon. Jeg har en Epiphone G-400 61 Re-Issue selv, og er strålende fornøyd!

Kroppen og halsen er jo lagd av akkurat det samme som gibson's, så hvis du setter på noen gibson pickups og nye stemmeskruer på en epiphone, så har du en Gibson! Og du sparer jo 6000kr på det. Min mening..

Ser jo også at du er ute etter acdc sound :) Kjøp deg en Angus Signature Humbucker, og/eller 57' Classic Humbucker (Lydklipp av en 57' Classic Her ) Grommeste gitarlyden som finnes syns jeg :D Angus bruker jo den i Neck.

Btw: Cherry fargen man ser av den på nettbutikker er ikke helt lik. Den egentlige fargen er helt lik Vinrød fargen til Gibson's SG'er, altså mye mørkere.

Endret av KlabbHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen og halsen er jo lagd av akkurat det samme som gibson's, så hvis du setter på noen gibson pickups og nye stemmeskruer på en epiphone, så har du en Gibson! Og du sparer jo 6000kr på det. Min mening..

Det er nok ikke helt riktig. Selv om det er samme type treverk i Epiphone, betyr ikke det at treverket er av like god kvalitet. Og det kan også variere veldig fra gitar til gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke helt riktig. Selv om det er samme type treverk i Epiphone, betyr ikke det at treverket er av like god kvalitet. Og det kan også variere veldig fra gitar til gitar.

Kan hende det. Men jeg testa testa en epi og en gibson sg samtidig, og begge hadde 57' classic humbuckere. Jeg merka ingen forskjell.

Gitarting.no selger den type humbuckere. Har kjøpt min angus humbucker der selv ^_^ Jeg anbefaler den forran 57' classic, siden det er den angus bruker selv i sine riff.

57' Classic Humbucker

Angus Signature Humbucker

Endret av KlabbHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen og halsen er jo lagd av akkurat det samme som gibson's, så hvis du setter på noen gibson pickups og nye stemmeskruer på en epiphone, så har du en Gibson! Og du sparer jo 6000kr på det. Min mening..
Feil mening.

Gibson lager gitarer av langt høyere kvalitet enn Epiphone, det er ikke så enkelt som å skifte ut noen deler og forvente at gitaren plutselig er tre ganger så bra. Skal du ha en bra gitar så kjøper du en gitar som er kvalitet tvers igjennom, ikke noen billig drittgitar med Seymor Duncan- eller Dimarzio-mikker.

Når vi er inne på det med mikker så vil jeg advare mot å sløse bort penger på diverse signaturprodukter som denne Angus-humbuckeren. Brukte Angus Young en signaturgitar med signaturpickups på de klassiske AC/DC-platene? Så absolutt ikke, han brukte en helt ordinær Gibson SG, og så lenge du faktisk kan spille gitar så er det alt du trenger. En bra kopi gjør samme nytten så lenge lyden er der, noe som ofte er tilfellet.

Går det ann å bare kjøpe den metal skiva med navnet "angus" på, og skru den på?

Skriver man "Ferrari" på en Lada, blir bilen da automatisk omgjort til en Ferrari?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å bare kjøpe den metal skiva med navnet "angus" på, og skru den på?

Så vidt jeg vet så går det an, ja.

Blacksteen; Angus bruker ikke sin signatur gitar, nei, men en mer original gibson sg 61 re-issue med lyn formet inlay i gripebrettet, men han bruker signatur humbucker'n i bridge, og 57' classic i neck.

Endret av KlabbHaugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.