Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke strenger bør jeg kjøpe til el-gitar???


stellazzio

Anbefalte innlegg

Det med tykkelese har du nå sikkert fått nok input om, men generelt sett blir tynnere strenger lettere å spille på mens tykker gir fullere lyd. Men er det dette du mener med hva slags strenger? Hva slags gitar har du? Sjekk anbefalingene til fabrikanten. Det er mulig at de kan være lurt å se på enden på strengen. For eksempel på Fender anbefales det bullet ender da disse passer bedre in i broen og reduserer sjansen for at strenger ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke strenger bør jeg kjøpe til el-gitar? Er nybegynner' date=' og har bare spilt akkustisk gitar i 1 1/2 år!

Er tynne strenger det beste??

Takk![/quote']

Vet ikke om du har konkludert ennå... Tynne strenger er greie for nybegynnere siden de gjør gitaren litt lettere å spille på. Fordelen med litt tykkere strenger er at du får mer tone, men det sliter litt mer på såre fingertupper. Ville nok anbefalt at du venner deg til Light strenger, dvs. 0.010-0.046 fra starten av, og invester gjerne i litt dyrere strenger som er coated, eks. Elixir. Hvis du er nøye med å tørke av strengene etter hver spilling/spillejobb varer disse veldig lenge.

Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr spilt .09 i fem år nå' date=' og har nettop gått over til .10, og det er bare hærlig, endelig drar jeg Final Countdown soloen, og nedgangen i starten av Overture 1928, og alle de greiene jeg slet skikkelig med på .09[/quote']

seriøst? den nedgangen sliter jeg med og :P

og bruker 0.9 .. kanskje jeg skulle prøve 0.10 da:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.