Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg skal ha en dealy pedal og en OD pedal


Erling

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Her er tilbudene jeg har fått

Ibanez TS-808 ny 1555

Visual Sound H2O Ny 1394

Line6 echo Park brukt 900

Maxon OD-9 brukt 900

Maxon OD-808 ny 1250

Carl Martin Red Repeat ny 890

Guyatone OD-2 ny 600

hva bør jeg velge?

Endret av pondus92strat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det jeg har hørt så bør du sjekke ut Behringer TO-800 om du sikler på den Ibanez'en. TO-800 skal visst gjøre nytta like godt som orginalen, om enn til en brøkdel av prisen.

Selv har jeg bare testa TO-100 fra Behringer, og synes absolutt den gjør nytta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visual Sound H2O er sikkert rå, hørt mye bra om VS. Så får du chorus også.. overdrive ville jeg venta litt med, siden du har bestilt ny amp. Se hvordan du liker den først, er ikke sikkert du trenger en OD pedal engang. Og gjør du det, vet du akkurat hva du er ute etter (mer bass? mer mid? mer vreng? osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visual Sound H2O er sikkert rå, hørt mye bra om VS. Så får du chorus også.. overdrive ville jeg venta litt med, siden du har bestilt ny amp. Se hvordan du liker den først, er ikke sikkert du trenger en OD pedal engang. Og gjør du det, vet du akkurat hva du er ute etter (mer bass? mer mid? mer vreng? osv..)

Jeg har Digitech Grunge. Og den er god den...til metal, når jeg skrur på null gain, så er det allt for allt får mye vreng. Jeg trenger enn mildere vreng pedal. SOm funker til Jmi Hendrix Pink FLoyd. Ac/dc osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha prøvd H2O til Visual Sound og sett om jeg fant en BOSS OD-20 brukt. Da har du muligheten for å kjøre flere av de vrengpedalene som Gilmour bruker. Når det kommer til ValveKing så har den en amerikansk lyd som er i samme bane som Fender og Mesa/Boggie, da kraftforsterkerrørene til ValveKing er 6L6 ikke EL34 som er typisk i britiske forsterkere som Marshall og HiWatt som Gilmour bruker. Når det kommer til ekkopedal så bør du ikke tenke på Carl Martin Red Repeat da denne ikke har så lange delaytider (max 650ms).

Med BOSS OD-20 så finner du mer ut hvilke vrengpedaler som funker til din lyd på ValveKing og så kan du heller kjøpe den spesifikke pedalen når du ser hva som funker til ditt bruk. Bruker selv ValveKing og BOSS OD-20 og det er en god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår dro jeg til myhrbraaten og prøvde ut litt forskjellig. blant annet H2O, og Ibanez Ts-9 og 808

H20 var helt grei...Delay tiden var mer enn lang nok. Chorusen synes jeg var bra...men jeg har jo bare prøvd den og den som er på cube'n. Ibanez TS-9 OgTS-808 var nesten helt like, men på det meste hadde de for lite gain. Har boss OD-20 mer gain?

Carl MArtin Red Repeat var der men jeg prøvde den ikke...det var litt dumt.

Jeg har hørt mye bra om Guyatone også, på lydklippene høres det ut som den kan vrenge ganske bra.

Men jeg lurer på en ting: Tubescreamer den skal gi en Rør aktig lyd, det skal ikke OD-20 eller OD-2. ikke sant?

OG jeg får en rør forsterker til uka....vil de OD pedalene ødelegge rør lyden i forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.