Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe el-gitar og forsterker


Martin.F

Anbefalte innlegg

Min første el-gitar (som jeg nå, 3,5 år senere fortsatt har) er en Louder strat-kopi til 1500kr. Har dog satt i humbuckere for å få litt bedre lyd i den, men det var først i høst =)

ikke er den fantastisk, men den er helt grei! ^^ du kan jo f.eks vurdere en Squier Standard FatTele eller FatStrat. Veldig gode og allsidige førstegangs-el.gitarer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min første var en Johnson stratkopi til 3000 som jeg fortsatt har. Har også gjort som Duckling og oppgradert til Humbucker. Har først nå kjøpt ny gitar men bruker den gamle fortsatt. Er noe spesielt med den første gitaren. Kommer ALDRI til å kvitte meg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men legg samtidig merke til hva alle sier da. De kjøpte seg strat som første gitar (som jo som kjent har single coils som standard) men byttet likevel til humbucker mikker. Da er det vel likesågreit å kjøpe en som har humbuckere instalert fra fabrikk. Jeg sier ikke at du ikke skal kjøpe deg strat viss det er det du vil ha, men nok en gang vil jeg anbefale deg å teste Tradition s20 standard, rett og slett fordi jeg er overbevist om at du ikke vil klare å finne en gitar som låter og ser bedre ut til samme pris. Men det er riktig som strat fan sier her at du må nesten prøvespille selv og finne ut hva du liker best, men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for tradition gitaren, men valget er ditt, lykke til :)

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ok, men jeg vet desverre ikke om noen butikker som selger Tradition gitarer. Vet du om noen?

Var inne på siden deres: http://www.traditionguitars.com/guitars.htm

Jeg likte G-12 serien og MTM2 serien best, men hvis du sier at jeg får mest for pengene ved å kjøpe en S20 burde jeg vel kanskje høre på deg. :)

Men igjen, vet du om noen butikker som selger Tradition?

Martin ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at selv om jeg har byttet til humbuckere så er jeg ikke 100% fornøyd. Jeg angrer litt på at jeg kjøpte humbucker i hals også (har plukka ut pickupen i midten for den brukte jeg aldri), og det er stor sjanse for at jeg putter inn en singlecoil der av noe slag en gang. Men det er jo såklart subjektivt.

Dersom du aldri har hatt en el-gitar før så vil jeg anbefale deg å prøve å finne noe med både humbuckere og singlecoils, så kan du finne ut hva som passer for deg. Noen liker jo singlecoil mens andre liker buckere. Jeg tror både Squiers Standard FatStrat/FatTele og Ibanez kan ha gode alternativer i en passende prisklasse. Kjøper du noe med bare humbuckere vil du aldri få merke skikkelig hva slags lyd en singlecoil gir, og da kan du risikere å gå glipp av noe stort, eller slippe en flopp.

Folk har forskjellige meninger, og som sagt anbefaler jeg deg å prøve å finne noe med begge deler, slik at du kan finne ut hva DU liker best ;)

for eksempel Tradition G-12

Tradition lager ikke dårlige gitarer, og dersom dette er gitaren derfra du likte best så er den nok for deg ett like godt alternativ som S20. Det handler ikke hva som andre mener gir mest for pengene, men hva DU liker best.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ble faktisk litt klokere nå. Takk :)

Fikk et tips om en butikk i Sandefjord som selger Tradition, så det er vel nesten sikkert at jeg tar meg en tur for å prøve litt. ;)

Igjen, som sagt før, setter utrolig stor pris på all hjelpen jeg får! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-12 serien fra Tradition er nok ikke et dumt valg det. Nå kjenner jeg ikke den serien selv, fordi jeg ikke har spilt på en g-12 gitar, men det er fortsatt en Tradition, og gitaren som sådan er nok et godt kompromiss. Du får strat designet (siden det er tydelig at du liker det godt), og du får både single coils og en humbucker som gjør at du kan veksle og se hvem av mikkene som gir den lyden du liker best. Tradition er et relativt nytt merke, så de holder stadig på å utvide distribusjonsnettet sitt. En del mindre lokale musikkforetninger fører gjerne Tradition, men skal innrømme at det ikke er like lett å finne en nettbutikk som selger Tradition. Sånn i farten fant jeg en g12 deluxe på gitarhuset.no, og en svart g12 på alfamusikk.no. Gitarhuset.no har alltid veldig konkurransedyktige priser (ingen som selger gibson gitarer billigere enn dem f.eks), og det beste av alt de har gratis levering på alle gitarene :)

Du skal ikke være redd for at Tradition er et relativt nytt merke, fordi dette merke kommer bare til å vokse, og hver dag er det bare flere og flere som innser at når det gjelder kvalitet kontra pris så er det få om ingen som leverer så gode gitarer både lydmessig og kvalitetsmessig til tilsvarende priser. Såklart skal du ha kremen av gitarer så må du selvsagt opp på Gibson, Esp, Fender, dyrere Ibanez gitarer, Duesenberg, Rickenbacker osv

men til din lommebok er Tradition et laaaaaaangt bedre kjøp en f.eks Squier og Epiphone som er direkte konkurenter av Tradition. Det er nå i alle fall min ærlige mening, også for resten av forumet nakkeskyte meg om de er uenige :lol:

http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=132

http://www.alfamusikk.no/shopdisplayproduc...gitar+Tradition

Endret av Danny Distortion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere skriver! :P Etter denne posten er jeg ikke i tvil. Den SKAL prøves! Og etter det, høyst sannsynlig, kjøpes!

Jeg er evig takknemlig for din hjelp, og selvfølgelig alle dere andre som har bidratt! ^_^

PS! Det kommer nok flere spørsmål! hehe! :lol:

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.