Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

All verdens støy kommer til meg under innspilling!


Torh

Anbefalte innlegg

Prøver å ta opp i Cool Edit Pro. Ingen støy når jeg kjører mic eller direkte inn på instrument jacken. Men når jeg skal bruke metronomen i CEP, eller bruke et backing track, er det en forferdelig støy i hodetelefonene mine. Hvorfor skjer dette? Når jeg spiller av det som er tatt opp etterpå er støyen borte igjen...... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker på et tidligere lydkort jeg hadde, Sound Blaster AWE32, så var ikke det ekte "full duplex".

Så man kunne spille inn og av samtidig men lyden ut da var redusert og det hørtes ut som det var

støy. Men som du skriver når jeg hørte på opptaket og de andre sporene etterpå så var det helt fint.

Så kan være noe slikt hvis du har et eldre lydkort. I dag er vel alle lydkort skikkelig duplex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker på et tidligere lydkort jeg hadde, Sound Blaster AWE32, så var ikke det ekte "full duplex".

Så man kunne spille inn og av samtidig men lyden ut da var redusert og det hørtes ut som det var

støy. Men som du skriver når jeg hørte på opptaket og de andre sporene etterpå så var det helt fint.

Så kan være noe slikt hvis du har et eldre lydkort. I dag er vel alle lydkort skikkelig duplex?

Lydkortet er et splitter nytt Lexicon Lambda.... Aner ingenting med duplex, men jeg vil da tro kortet holder mål....

Sansynligvis dårlig jording ett eller annet sted. Er det en stasjonær eller en bærbar PC?

Om den er bærbar kan du prøve å dra ut strømkontakten.

Stasjonær. Har spilt inn med crappy pc-mic til samme pc og program tidligere, og funket greit, så det er vel ikke jordingen det står på....?

btw, du har vært på Mesnali i det siste, eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stemmer, stemmer.

Hm, lydkortet mitt, Lexicon Lambda (veldig nytt), har ikke noe med AC97 å gjøre..? Er ikke det noe gammelt lydkortstandard i tidligere Windows, eller er jeg helt på villspor nå..?

Støyen er helt hinsides alt mulig, det er klin umulig å høre/gjenkjenne noe av det originale lydmaterialet, så det er ikke akkurat tålelig støy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar opp, så har jeg PC høytalerene og AMP'en ved siden av hverandre, balanserer lyden, så får jeg ingen støy, bruker forresten singstar mic og Audacity, prøv uten øretelefoner, og bruk min måte ;) Hvis du har 100 watts amp blir det sikkert problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.