Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er skyldes gjenklangen?


Sorg

Anbefalte innlegg

Palmmuter jeg og så stopper høres en gjenklang... slags metallyd, høres ut som et triangel, kirkeklokke, etc... veldig lav lyd altså...muter strengene rett før der de går over nøtta, men lyden er der da også så jeg tror ikke den kan komme derifra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på at du har en gitar med Floyd Rose, eller hvertfall en trem av noe slag. I såfall er det fjærene til denne du hører. Av en eller annen grunn er det kvalitetsforskeller ute og går på disse fjærene, og på nyere gitarer har fabrikantene en lei tendens til å kutte kostnader hvor enn det mått la seg gjøre...

Det finnes flere måter å dempe fjærene på. Den enkleste er å pakke bomull eller noe annet mykt rundt dem, pass nbare på å ikke pakke for hardt, det er ikke så mye som skal til. En annen mulighet er å tre litt grove gummistrikker gjennom fjærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok de. Hva med at jeg bare stapper noe bomull inni fjæringene? Er ikke det det enkleste?

En ting til mister jeg noe form for sustain når jeg gjør dette? Blir det en evn negativ konsekvens av det eller er det nettopp denne sustainen en bør bli kvitt?

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er der kun når du spiller med forsterker, høyttalerne?? Faen veit :D

Er lyden der når du muter mens du spiller akustisk også? Da skulle det jo gå an å lytte seg fram til hvor det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden var der akustisk (men måtte legge øret inntil gitar for å høre det best), men det var når jeg spilte gjennom Poden jeg merka det. Spilte noe palm mute greier med pause og hørte da denne ringingen.

Tok først og dempet strengene foran nut, ingen effekt. Dempet så fjæringene bak vibsystem, ingen effekt. Så gjorde jeg begge deler på likt og lyden forsvant. Det var alstå essensielt at jeg hadde demping begge steder.

Når vi var i studio insisterte også tekniker på kjøre to skumgummidempere, en foran nut og en bak sadel (Gibsonen jeg brukte da). Kommer til å ha dette på alle mine gitarer da jeg nå har blitt obs på hvor mye "Støy" det kan lage. Sett flere som har dette. Gutrie Govan hadde jo strikk rundt sin PRS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.