Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarhuset sender alle varer fraktfritt!


TenaciousG

Anbefalte innlegg

Woops.. ble litt feil det der.. Sorry... :)

Ehm jeg mener.. Jeg jobber der ikke, men jeg synest gitarhuset gjør en fantastisk jobb i utgangspunktet.. Å poeng mitt var vell at de fleste butikker tar ekspedisjonsgebyr, og de aller fleste tar også frakt i tillegg. Så å håne gitarhuset for å ta 49 kroner i ekspedisjonsgebyr blir helt feil.

Når vi er inne på de strengene.... La oss si at du kun skal kjøpe en pakke med strenger til 49 kroner.. Kanskje innkjøpsprisen på disse strengene ligger på 20kr.

Da tjener gitarhuset 29kroner på din ordre, men de må tross pakke strengene inn i en pakke, frakte den til posten og sende den til deg. I praksis så vil de da tape penger noe som ikke ser særlig populært blandt bedrifter.. Eller?

No hard feelings... Men hva tror du innkjøpsprisen på en konvolutt er? og hvor lang tid bruker de på å pakke den inn i og med at man betaler over nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fortsatt no hard feelings... Men det jobber jo faktisk folk der som skal ha betalt også? :)

Og hva tror du timesprisen på den stillingen er?

la oss si en timepris på 110 kroner. (sikkert nede i 80 hvis det er en lærling av noe slag) han bruker 20 sek på å pakke inn strengene og legge dem i ut- boksen. Så blir det brukt ca 1 kr. i gjennomsnitt per ordre for avtalen de har med posten.

You do the math..

Endret av F.V.Zappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm.. I bunn og grunn så vet du like godt som meg at det er ikke vits å drive bedrift om man skal tape penger på noe man selger... eller kanskje ikke tape, men tjene ett par slanter for hver ordre.

Ja, dette er snakk om ting som koster lite; plekter og andre rekvisiter.

Jeg har vært borti andre butikker som tar mer enn det dobbelte i ekspedisjonsgebyr, som også krever frakt...

Når det er snakk om en pakke med strenger så kan 49 kroner bli litt mye, er enig i det, men når en person bestiller gitarer, forsterker eller forskjellige pakker o.l. så blir ikke dette så mye ekstra å betale for å få jobben gjort.

Det er helt klart at det beste hadde kanskje vært å ha ekspedisjonsgebyr på ting som koster f.eks. over 500,- , men da hadde vi kanskje hatt en annen diskusjon gående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm.. I bunn og grunn så vet du like godt som meg at det er ikke vits å drive bedrift om man skal tape penger på noe man selger... eller kanskje ikke tape, men tjene ett par slanter for hver ordre.

Ja, dette er snakk om ting som koster lite; plekter og andre rekvisiter.

Jeg har vært borti andre butikker som tar mer enn det dobbelte i ekspedisjonsgebyr, som også krever frakt...

Når det er snakk om en pakke med strenger så kan 49 kroner bli litt mye, er enig i det, men når en person bestiller gitarer, forsterker eller forskjellige pakker o.l. så blir ikke dette så mye ekstra å betale for å få jobben gjort.

Det er helt klart at det beste hadde kanskje vært å ha ekspedisjonsgebyr på ting som koster f.eks. over 500,- , men da hadde vi kanskje hatt en annen diskusjon gående?

Da hadde du ikke diskutert det med meg! da er det en helt annen sak vettu. Greia er prinsippet, kan du si, over at det er litt kjedelig å betale 100% tillegg for en sak! eller et plekter, som det ville blitt 500% tillegg... Egentlig er vi nok enige, men håper du skjønner poenget mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
ehm.. I bunn og grunn så vet du like godt som meg at det er ikke vits å drive bedrift om man skal tape penger på noe man selger... eller kanskje ikke tape, men tjene ett par slanter for hver ordre.

Ja, dette er snakk om ting som koster lite; plekter og andre rekvisiter.

Jeg har vært borti andre butikker som tar mer enn det dobbelte i ekspedisjonsgebyr, som også krever frakt...

Når det er snakk om en pakke med strenger så kan 49 kroner bli litt mye, er enig i det, men når en person bestiller gitarer, forsterker eller forskjellige pakker o.l. så blir ikke dette så mye ekstra å betale for å få jobben gjort.

Det er helt klart at det beste hadde kanskje vært å ha ekspedisjonsgebyr på ting som koster f.eks. over 500,- , men da hadde vi kanskje hatt en annen diskusjon gående?

Ingen bedrifter kan drive med tap (over tid). De må uansett gjøre en vurdering på hvordan de skal få det til. Jeg har sluttet å handle der p.g.a gebyrene, og kanskje er det flere som har gjort som meg. Neppe lønnsomt. Lurer på om de har merket en nedgang i omsetningen siden de innførte gebyr. Hvis ikke så har de vel gjort det rette. Hvis ja så bør de kanskje fjerne det igjen. En prisøkning på 1% (eller noe) hadde sikkert gitt den samme inntekten, og da hadde de også styrt unna all negativ omtale. Whatever - jeg hater gebyrer, foretrekker heller at varen har riktig pris uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Ingen bedrifter kan drive med tap (over tid). De må uansett gjøre en vurdering på hvordan de skal få det til. Jeg har sluttet å handle der p.g.a gebyrene, og kanskje er det flere som har gjort som meg. Neppe lønnsomt. Lurer på om de har merket en nedgang i omsetningen siden de innførte gebyr. Hvis ikke så har de vel gjort det rette. Hvis ja så bør de kanskje fjerne det igjen. En prisøkning på 1% (eller noe) hadde sikkert gitt den samme inntekten, og da hadde de også styrt unna all negativ omtale. Whatever - jeg hater gebyrer, foretrekker heller at varen har riktig pris uten.

Kommer varen du bestiller rett i postkassen din hvis den er liten, eller må du hente den hos posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.