Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Please look here!


fenderhighway

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det finnes noe gratis mikse (legge til trommer, mikse gitar, osv.) program som jeg kan laste ned fra internett??

Og hvor mye koster en sånn boks jeg trenger for å kunne spille inn gitaren på data?

PS: Noen som også har noen andre *gode* forslag til hvordan å spille inn gitaren på data?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at hvis din forsterker kan ha headphones så skaffer du en ledning, som du kan ta derfra og inn i mic åpningen til pc'en. Fins siker mange flere og bedre måter enn det, men det er billig, og funker helt fint for meg.

Med et dårlig lydkort har jeg fått SUGEN lyd på den måten... :blink:

Avhengig av hvor "seriøst" du skal ha det er det jo greit å prøve det sånn om lyden blir OK for deg.

Ellers burde du kjøpe deg en Line6 Toneport UX1. Den er meget allsidig og man får mange respektable lyder ut av den synes jeg. Da slipper du å kjøpe bedre lydkort også, da selve boksen er et lydkort på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at hvis din forsterker kan ha headphones så skaffer du en ledning, som du kan ta derfra og inn i mic åpningen til pc'en. Fins siker mange flere og bedre måter enn det, men det er billig, og funker helt fint for meg.

Da anbefaler jeg heller å spille høyt og sette en pc mic forran ampen. Det beste er selvfølgelig en kondensatormic, men regner med at du ikke har tenkt å svi masse spenn, så mitt tips er, kjøp en helt random OK pcmic, gjerne med stativ, sett den forran ampen. Eksprimenter med hvor du setter den ift. ampen. Dette kan gi en helt ok lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.