Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyder


Joachimz

Anbefalte innlegg

Jeg er den heldige eier av en Fender Cyberdeluxe 65w forsterker med rør i preampen, og et Roland GT-8 effektbrett.

Jeg har prøvd meg en del fram, men sliter med å finne gode cleanlyder og distortion lyder.

Jeg vil ha gode higain distortion lyder, både fuzzete og klare, fyldige, vrenglyder. Jeg spiller mye Nirvana og den typen musikk. I tillegg vil jeg ha både krystallklar og litt skitten clean lyder, samt en varm og fin cleanlyd.

Hvis noen kunne gitt tips på bruk av preamps, evt dist/OD setting, innstillinger, effekter, bruk av gain, lever og patch level i forhold til hverandre osv.

Gjerne også tips til selve ampen.

Jeg prøvde å koble brettet til Effect Return istedet for Input på ampen, og det gav et ganske annerledes lydbilde. Ting ble litt klarere kanskje. Alt jeg hadde av tidligere voluminnstillinger ble fåkket og måtte endres, men jeg vet ikke helt hva jeg bør bruke. Input eller Effect Return. Bruker jeg ER så mister jeg vel litt av selve ampens muligheter (?)

Jeg har sålangt erfart at DS-1 og DS-2 som ligger ferdig i brettet er dårlige.

Altså:

Vrenglyder (Higain distortion og fuzz)

Cleanlyder

Innstillinger (som bruk av Gain, Level og Patch Level iforholdt til hverandre. Er interessert i erfaringer og meningen om dette)

Fender Jazzmaster

Roland GT-8

Fender Cyberdeluxe 65w

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brukbar clean, men forferdelig vreng. Satt den derimot på Stack Return og det ble ikke så gale.

Noen flere med syn på ting?

Og hva med bruk av patch level, gain/level opp mot hverandre?

Jeg spiller mye Nirvana. Hvilke innstillinger på treble, mid, bass, precence, gain, level, patch på clean og dist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si for clean-lyden hva den enn står på. Det preamp/od som forandres ved de forskjellige instillingene. Stack return funker også, men det var rart at det låt dårlig med line out...

Bruker bare det brettet av og til på små spillejobber, så jeg har ikke deala så mye med gain/level strukturene opp mot hverandre.

Men skulle tro det er nok info å hente på bossgtcentral.com

Tror det var det adr var, ellers får du google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.