Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strenger


Erling

Anbefalte innlegg

D'Addario XL 0.11-0.49 Stemt i Standard D, lurer på om jeg må gå opp til 0.11-0.52 litt "slapt" :/

DR HiBeam er jeg keen på, men de er ute av produksjon :'(

Artig hvor mye forskjell det er på hva folk mener er stramme/slakke strenger. Min PRS kom med Knucklehead og 0.11-0.49 strenger stemt i D- Standard. Dette ble for stramt for meg. Er vant til 0.11 på en Gibson men den har jo litt kortere skala i forhold til PRSen, 24,75 vs 25". Lite forskjell men likevel nok til at jeg måtte gå ned til 0.10 for å få følelsen jeg liker, dog 0.105 hadde kanskje vært best. Jeg var litt overrasket over at jeg måtte gå ned i tykkelse, kan det være mye forskjell i tighthet til strenger av ulike merker i samme størrelse?

Du liker sikkert mye strammere enn meg siden du vil ha såpass tykt på en gitar med 25,5" skala... Har også en følelse av at mange spiller med stramme strenger for at de ikke så lett skal bende strenger ved kompliserte grep, osv.. Men sier ikke det gjelder deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg liker at de "tjukke" strengene er litt harde , mens de "tynne" er litt slappere. Har ikke funni noe strengesett som gir dette, men D'Addario 0.49-0.11 har det nesten. Litt slapt i bassen som gjør det vanskelig å spille maxhastighet på riffgangene...

Endret av BlackJackRR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det finnes mange strenger der ute ....

coated har en tendens til å holde lenger eks.elixir o.l

disse er dog dyrere en "vanlige" strenger.

jeg likte disse veldig godt meen så var det prisen da..tja skifter sånn ca hver 3-4 uke

da synes jeg dette ble stivt.

så jeg er tilbake til daddario igjen som kan skaffes billig i større kvantum..

prøvde forresten noe som het hmmm pizzario eller noe sånt,dette er vel det beste jeg har prøvd..

men disse var også dyre...

Elixir blir dyrt hvis du kjøper de over disk i Norge.

Jeg betaler 230,- for 3 sett Elixir nanoweb, det er en OK pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.