Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar, trolig ESP.


icx

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå med en Tradition gitar i hånda.. utrolig nok! Fikk den for lenge siden, men har aldri kjøpt en ny en grunnet svingninger i gitarinteressen :(

Nå er det endelig på tide å bruke konfirmasjonspengene mine, som har ligget i halvannet år nå og jeg sikter etter en ESP SV Standard SW White. Det er kun Heavy Metal som blir spilt, og jeg er stor fan av Alexi Laiho fra CoB som har en custom ESP..

Jeg har 13 500kr nå, men er usikker på hvor jeg kan finne den billigst, eller hvor jeg i det hele tatt kan finne den i Norge. Har bursdag i April, hvor jeg sikkert kan få rasket sammen 2-3 000kr også.

Fant gitaren online her! til en veldig rimelig pris, men er veldig usikker på leverandøren etc..

Noen som har andre tips til gitarer, jeg har sett litt på Jackson King V også. Kom gjerne med forslag! (trenger ikke være V gitarer) og gjerne forslag til hvor man kan henvende seg i tillegg.

MvH Kristoffer Finckenhagen ;)

Endret av icx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kryr vel ikke med ESPer her i landet, men tre45 i Trondheim har muligens noen.

Er mange forhandlere som kan skaffe en slik gitar her i landet, men sikkert ikke mange som har en på lager.

Roar her på forumet har et par SVer.

LTD-versjonen er vesentlig billigere, et mer enn greit alternativ om du ikke MÅ ha ESPen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har et par ESP'er på Tre45, er ikke sikker. Men jeg vet de har flere LTD gitarer.

De har et fett utvalg av både Jackson og Charvel på Tre45, du kunne dratt innom (Viss du bor i Trondheim) og sett på noen, og prøvd dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en Neckthrough ESP M2 til 13000-14000 på Tre45.

er nok ikke den esp'n du ser etter, men veldig,veldig fin fordet :)

edit:

De har fatisk en Hvit LTD(billigere), og en Svart ESP(dyr) SV der også. begge er neckthrough.

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å ikke kikke blindt på merket. Jackson har en serie som heter RR som var den originale "RR"-formen (så vidt jeg vet), en RR1 fra eBay bør kunne gå til under 13 lapper.

Jeg har sett en del på RR også. Får se hva jeg får til. Tror jeg kan raske sammen maks 18500 til april, men er ikke veldig keen på å bruke alt.

Jeg bor i Osloområdet, så får desverre ikke tatt turen innom tre45.. men skal studere i trondheim om 5-6 år hadde jeg tenkt, så kan dra innom da :P

Takker for all hjelp! Skal skjekke kickmusic.no

Endret av icx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan iallfall glatt anbefale deg SV. Ville heller kjøpt en SV framfor en RR-1 anyday p.g.a cut-awayene og 24-bånd.

+1 egentlig.. syns også jackson-halsene er litt for tynne, jeg har store hender og normalt store fingre og supertynn hals er nok ikke min greie. Rare føles de ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dt er bare en ting jeg aldri skjønner.

"Jackson-halser er for tynne"

Det finnes en haug med forskjellige tykkelser på halsene alt etter hvilken modell det er snakk om.

Det er helt greit at man ikke liker halsen på f.eks. RR1, men den er ikke identisk med alle andre Jackson-halser :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.