Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dugelige trommemikker


Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som driver mye med trommemikking og vet hva slags mikker man bør bruke som ikke er altfor dyre?

Hører jo mange godord om Shure SM57 til kick og snare og noen Shure Beta-greier til tammene, men det blir jo så helvetes dyrt når hver mic koster over 1000 spenn...

Så på Marios Musikk for litt siden en Samson Q 5-kit pakke, noen som vet om denne duger i det hele tatt?

Og er det noe mer enn mikkene jeg trenger?

Hva brukes f.eks til å samle mikkene til en kabel eller noe så settet kan kobles til PC, preamp eller hva det skal være?

Og helt til sist, hva bør jeg bruke for å mikke opp cymbaler/hi-hats?

Takker på forhånd,

Baron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samson sine "duger", men de låter ikke særlig bra. Du får hva du betaler for :)

Du trenger kabler og stativer, og så trenger du en mikser hvor alle mikrofonene kobles til hver sin kanal. Deretter sender du et eller felre signaler fra mikseren til pc'en hvor du tar dette opp

Du trenger ikke nødvendigvisEn mikk på hver tam egentlig. Strengt tatt trenger du kanskje bare en mikrofon på basstromma (SM57 går men jeg ville brukt noe annet), en på skarptrommen (SM57) og to kondensatormikrofoner til å sette bak/over trommesette (f.eks Studio Prodject B-1) Disse mikrofonene tar da opp heke trommesettet, tammer, skarpe, basstromme og cymballer, og så bruker du basstromme og skarptromme mikrofonene til å dra de litt lenger fremn i miksen enn det overhead'ene klarer

Funker som ei KULE

Priseksempel:

2 x Shure SM57 2590,-

2 x SP B-1 2240,-

5 x Astel XLR kabel 1160,-

2 x store stativ 500,-

2 x små stativer 750,-

1 x 8 kanals mix 1600

TILSAMMEN 8840,- + Frakt

Som dere ser...det koster å være kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet jobber du med musikk, så du vet vel hva du snakker om.

Prøver å late som iallfall :P

Kan sikkert være, men ville bare kommentere at en SM57 koster 1500, ikke 2500. Fikk min til 900, så du kan trekke fra et par lapper på det priseksempelet ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da blir det 3 lapper. Men slik jeg leser det, sår det to Shure mikker a 2500,-

Og slik du leser det så betyr "5 X Astel XLR kabler 1160,-" at kablene koster 1160,- PER STYKK også da kanskje? Eller?

Jeg bare spør

Sporry, men du fant nok ingen feil hos meg nå heller Gnome :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.