Gå til innhold
Eddie Van Halen

Trene stemmen?

Anbefalte innlegg

Var ganske flink til å synge når jeg var yngre og håper at jeg fortsatt har et lite talent for sang. Finnes det sider på nettet som kan hjelpe meg, rent teknisk, til å synge bedre? Hadde vært koselig om noen kunne lagt igjen noen linker eller tips. :)

Endret av Eddie Van Halen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt ann på hvor seriøst du tar det. Beste tipset er vel og øve mye, synge litt skalaer osv. Har dessverre ingen tips til sider...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har merket en betydelig forbedring bare ved å synge med til musikken jeg hører på (hovedsaklig når jeg er aleine :P), men det finnes sikkert bedre teknikker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å bytte fra å synge lyst til mørkt i samme setning. Det var meget vanskelig å starten, men jeg føler det kommer seg. :D

Noe annet jeg sliter med er at stemmen ofte "hopper" litt når jeg synger helt på grensen av hva jeg klarer rent teknisk. Noen tips til dette? Har sikkert endel med pusting/trykk på stemmen osv å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varm opp!

Syng "Hvem kan segla" med bare "hmm"-ing, syng "Twinkle, twinkle, little star" med bare å bruke ordet "ro" i flere tonearter. Lag lyder.

Av øvelser så hjelper det å synge med et instrument (piano, gitar).

Syng skalaer og intervaller, det hjelper.

Ikke press deg selv for hardt, da skader du mer enn noe annet.

Se også andre sang-tråder her på forumet.

Begynn i kor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amen. Begynn i kor. Beste tipset som finns kanskje. Eit kor er billeg, sosialt, kanskje finn du deg ei møy du kan ta med deg heim og gifte deg med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.