Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg skal ha ny gitar!


Celebi

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, jeg har prøvd en Music Man Petrucci både med og uten Pieco, både 7 strenger og 6 strenger men det funka bare ikke for meg ;)

Likte min mye bedre :)

Men til trådstarter: Slenger meg på nettrom, du bør prøve massssse gitarer før du kjøper nå.. Du har mye penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du seier heay metal og rolige ting, så tenker eg Opeth. Dei brukar jo PRS, så det må jo funke supert til slikt. Eg har en McCarty modell, veldig nøgd med den, kan lage alle slags lydar. Splitting av humbuckarane gjer fin clean, men som mange seier, det er ikkje det same som strat-sc. Eg kjøpte min brukt på godlyd for 15000, og trur ikkje det blir noko problem å selge den vidare om eg må. Men det kjem nok til å bli hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celebi: Er det lov å spørre hvordan det står til på forsterkerfronten, og kanskje hvor lenge du har spilt? Hadde det ikke vært så lenge, og har du en ikke så bra forsterker, så ville jeg kanskje fordelt pengene litt, og fått en bra amp i tillegg. Jeg tror det er ganske marginale forskjeller på en gitar til 10.000 og en til 20.000, i alle fall hvis du tar en titt på bruktmarkedet osv. Derimot vil det utgjøre en enorm forskjell hvis du nå sitter på en halvdårlig forsterker og i stedet bruker 10 av de 20 lappene på en ruskende god forsterker.

Ellers er tipset bare å prøve så mange gitarer som mulig. Husk at et godt eksemplar av en gitar til 7-8.000 godt kan føles bedre og låte bedre enn et halvgodt eksemplar til 20.000. Med så stor variasjon som det er fra eksemplar til eksemplar, er ikke prisen nødvendigvis ensbetydende med god gitar, den bare gjenspeiler arbeidet som er lagt i den.

Jeg stiller meg bak de som sier at håndbygget ikke er den smarteste veien å gå akkurat nå når du ikke er sikker på preferansene dine. Kjøp noe du har prøvd ;)

http://www.kickmusic.no/shop/default.aspx?CategoryId=23916

Det er forsterkerern min. Jeg synes den fungerer veldig bra.Det finnes selvfølgelig mye bedre forsterkere, men trenger jeg det? Jeg spiller for det meste hjemme. Jeg har noen konserter på skolen og det blir forhåpentligvis konserter noen andre steder i fremtiden.

Jeg vet selvfølgelig at jeg ikke trenger å bruke alle pengene. Jeg har lyst på Nintendos nye maskin også :P Kabler og slikt ogfså.

Takk for alle svar, jeg tar til meg alt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celebi: Er det lov å spørre hvordan det står til på forsterkerfronten, og kanskje hvor lenge du har spilt? Hadde det ikke vært så lenge, og har du en ikke så bra forsterker, så ville jeg kanskje fordelt pengene litt, og fått en bra amp i tillegg. Jeg tror det er ganske marginale forskjeller på en gitar til 10.000 og en til 20.000, i alle fall hvis du tar en titt på bruktmarkedet osv. Derimot vil det utgjøre en enorm forskjell hvis du nå sitter på en halvdårlig forsterker og i stedet bruker 10 av de 20 lappene på en ruskende god forsterker.

Ellers er tipset bare å prøve så mange gitarer som mulig. Husk at et godt eksemplar av en gitar til 7-8.000 godt kan føles bedre og låte bedre enn et halvgodt eksemplar til 20.000. Med så stor variasjon som det er fra eksemplar til eksemplar, er ikke prisen nødvendigvis ensbetydende med god gitar, den bare gjenspeiler arbeidet som er lagt i den.

Jeg stiller meg bak de som sier at håndbygget ikke er den smarteste veien å gå akkurat nå når du ikke er sikker på preferansene dine. Kjøp noe du har prøvd ;)

http://www.kickmusic.no/shop/default.aspx?CategoryId=23916

Det er forsterkerern min. Jeg synes den fungerer veldig bra.Det finnes selvfølgelig mye bedre forsterkere, men trenger jeg det? Jeg spiller for det meste hjemme. Jeg har noen konserter på skolen og det blir forhåpentligvis konserter noen andre steder i fremtiden.

Jeg vet selvfølgelig at jeg ikke trenger å bruke alle pengene. Jeg har lyst på Nintendos nye maskin også :P Kabler og slikt ogfså.

Takk for alle svar, jeg tar til meg alt! ;)

Eg meiner overhodet ikkje å vere frekk, men om du tenkjer over det: viss du ikkje treng ein forsterkar til 20 000,- treng du då ein gitar til 20 000,- ?

Når eg ser den føre posten din er det jo tydelig at du grunnar på noko slikt sjølv, og mitt tips er: bruk ikkje alle sparepengane på noko som du eigentlig ikkje treng

Selfølgelig må du ha ein gitar som gjer seg fortjent til handa di, men gode gitarar treng ikkje vere dyre. Berre nevnar det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe ny gitar til 20k er noe som de fleste angrer veldig på etterpå, eller må selge igjen med tap. Med forsterkeren som du har kommer du ikke til å låte som en gitargud selv om du har en gitar til 20k.

Er du sikker på at du kommer til å spille gitar videre i livet? Kommer det til å bli levebrødet ditt, eller en veldig stor hobby/sideyrke?

Still deg disse spørsmålene før du slenger ut store penger for utstyr som du likevel må selge igjen med tap for å få råd til din første bil, eller noe annet du trenger mer om et år eller to.

Hva spiller du? Hvis du spiller litt allround kan du se på en strat med HSS-oppsett til godt under 10.000 brukt. Dette kan funke lenge og ofte like godt som en PRS til over 20k. Og hvis du ikke vet hvilke forskjellige tresorter man kan bygge kropper og gitarhalser av, og hva du vil ha av dette, eller hvilke mikker man kan putte i en gitar, råder jeg deg ikke til å kjøpe custom gitar. Gjør heller det når du har god kunnskap om forskjellige gitarer og vet eksakt hva du vil ha.

Men som sagt, vil du svi at 20 høvdinger råder jeg deg til å bruke under 10k på gitar, og resten på amp. Jeg lover deg du vil bli mer fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan teste den Music Man Axis. Den ser helt himmelsk ut.

Selv hadde jeg tatt en American Strat og modifisert den litt.

Det er også noen sånne sider på internett der du kan bestille din egen custom gitar. Husker ikke hva disse sidene heter, sorry mac :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRS`n til Åkerfeld er veldig bra.

Prøvde den en gang vi spilte med de.

Jeg har hatt en PRS som var dyrere en den, men ikke like bra!

Moral: Merkenavnet trenger ikke nødvendigvis å garantere gitaren :)

Vøi! Visste ikke at dere også hadde spilt med Opeth! Var det med Vrakgods Med Lydens Hastighet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.