Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lagde et plexiglass- og aluminiumsbrett til tabletop'en min i går. Var luta lei av å stå bøyd over et bord med en bass foran meg som dunket inn i alt og ingenting. ?

Dette har etterhvert utviklet seg til en slags besettelse, men nå har jeg et beist jeg kan leve lenge med. 

Må si meg godt fornøyd med brett fra Mooer. To etasjer, softbag, festebrakett for PS i bunn og passelig med plass. Mye for pengene!  Ikke tenk på patchingen. Har en jobb å gjøre her. 

Posted Images

Problemet med Pedaltrain er er kablene veldig fort blir veldig synlige. Jeg hater synlige kabler. :P

Hvilket merke var det Gluke brukte igjen? De er ganske kule.

Bruker man rett kabler er det ikke vanskelig å skjule kablene. Har selv pedaltrain og bruker George L's kabler. Disse er lette å skjule.

(Dette er et litt eldre bilde av pedalbrettet mitt.)

post-12020-0-25877600-1374651086_thumb.j

Endret av krishest
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og lurer på pedalbrett om dagen. Er Pedaltrain det store, T-Rex kanskje, eller ymse customløsninger?

Tenker plass til maks åtte pedaler kanskje, PSU under. Anbefalinger?

Bygge sjæl matcher vel lommeboka di best, kjenner jeg deg rett. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygge sjæl matcher vel lommeboka di best, kjenner jeg deg rett. :D

Jeg trenger ikke være gjerrig lenger nå. :P

Bruker man rett kabler er det ikke vanskelig å skjule kablene. Har selv pedaltrain og bruker George L's kabler. Disse er lette å skjule.

(Dette er et litt eldre bilde av pedalbrettet mitt.)

Nice. Pedaltrain virker veldig solide og koster ikke så mye, det er jo positivt.

Trailer Trash er vel en del dyrere, selv om de er veldig pene. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jotakk! Greit å ha noe som som kan endres etter behov. Har litt forskjellige vrengpedaler som jeg bytter etter humør og hvilken setting jeg skal spille i.

Det fine med loopstrip er at om noen av pedalene eller kablene slutter å fungere så kan jeg bare skru av preseten som er aktivert på looperen, så går signalet bare rett gjennom. Mindre katastrofalt om noe konker. Har aldri hatt problemer med det før, men greit å vite uansett. :)

Ibanez Prestige: sender deg en PM :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryddig og fint brett KristianF.
Har vurdert en midikontroller fra Disaster Area selv, men går nok for en DMC-3(XL) om det blir.

DPC-5 ser fin ut, men jeg gjør for mye forskjellig til at jeg hadde klart å bestemme meg for presets.
Men absolutt en fordel å kunne fjerne noe fra signalkjeden om kabel/pedal streiker.
Jeg har en PolytuneMini som plutselig ikke ville skru seg av igjen under en konsert for noen uker siden,
kjipt å måtte bruke første vers av en låt på å kable om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, et av ankepunktene mine om jeg skulle gå for sånn presetswitcher var muligheten til å kunne bruke den som en vanlig bypasslooper.

DPC har "manual mode" hvor du bruker den som en vanlig loopstrip, da sender den heller ikke ut noen midisignaler.

Musicomlab-switcheren har ikke denne funksjonen, og jeg orker ikke å binde meg til presets konstant. Her kan jeg kjøre helt konvensjonelt oppsett på øving og programmere presets når jeg kommer hjem så jeg er klar til neste øving/gig :)

Her får jeg det beste av begge verdener for min del, pluss at jeg får de vanlige ekstrafunksjonene på Timeline-looperen, altså reverse, halfspeed og undo/redo :)

Endret av KristianF
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Siste aktive tråder

    • JC22 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=205905820
    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
    • Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen.  Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng på ht-element) får jeg egentlig tilstrekkelig nivå med gain på lydkortet ca kl 10:30 - 11:00.  Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) støy fra mic da jeg må ha gain på ca 12:00+ for å få høyt nok innspillingsnivå.  Støyen er jevn sus, som gradvis øker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus.  Har ingen annen mic å sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatør på dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk 🙂
    • Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe på volum i alle fall. Det meste av vreng har gått på pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd på ampen. Når det er sagt låter det selvfølgelig veldig fett med en Orange e.l., lånte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjøre prisen når Laneyen var såpass bra   Når vi har reist uten amper står det som regel en Marshall av noe slag på scenen og det er 100% kurant det også. Det er en liten trend gående for spesielle/dyre amper i stonermiljøet, men de aller fleste kjører nok på hva som helst av gamle røramper.   På brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svær jungel å gå seg vill i, men på Youtube får du en god ide om hva du kan vente deg. 
    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.