Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Bruker for øyeblikket Space Echoen mest som reverb, så jeg trenger det ikke, selv om den jo er så kul at det er teit å bare bruke den til det. Kommer etterhvert tenker jeg, samme med tremolo. Fuzz skal seff også på plass en eller annen gang, men lav level og mye gain på IO-en funker som fuzz når man spiller gjennom en tiny terror. Ellers er jeg utrolig fornøyd, liker alle pedalene veldig godt. Føler jeg er mester på all-things ambient og post-rock når jeg spiller med meg selv gjennom looperen. Faen så mye morsommere det er å bruke EBow når man spiller over noe!

Guns: Har ikke band for øyeblikket, men den er veldig enkel å bruke, så dersom man planlegger litt kunne man lett brukt den live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer så mye etter at jeg fikk ny amp i hus, og pedalbrettene mine er snudd opp ned!

Har egentlig 2 brett.

Her er det jeg bruker til Roadsteren:

Mesa%20brett.JPG

Først fotbrettet til Roadsteren, Kanal 1-4, Reverb av/på, Tuner Mute, FX-loop av/på og Solo.

Wah, tuner, T-Rex Alberta (som clean-boost), T-Rex Mudhoney, ISP Decimator og volumpedal foran ampen.

Phaser, tremolo og Nova Repeater (Delay) pluss LoopStation i FX-loopen.

T-Rex Fueltank Classic under brettet.

Helt slutt på de verste distortion og fuzz-pedalene..

På Fenderen og Vox NightTrain har jeg dette:

Fender%20og%20Vox%20brett.JPG

Alt dette står foran ampene, på Fenderen bruker jeg KUN clean-kanalen..

Guyatone MicroTuner, Marshall kompressor, Boss oktaver, Mad Professor Little Green Wonder (TS-lignende sak), Boss DS-1, Guyatone Flanger, MXR Phase 90, Mad Professor Deep Blue Delay, Ibanez Stereo Chorus, og en Boss stereo volum-pedal. Den er koblet til begge ampene. Alt får strøm fra 2 stk T-Rex Fueltank Jr.

Den lille grønne boksen er en A/B switch, koblet til det trådløse gitarsystemet, velger bare om gitaren skal til det ene eller det andre brettet.

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker t-rex alberta som clean boost, hva betyr dette? Sikkert et idiotisk spørsmål men innebærer dette at du kun bruker boksen til å booste et clean signal? Vil ikke denne boksen uansett farge lyden og finnes det ikke dedikerte bokser til clean boost?

Kule brett forresten, ble inspirert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alberta funker fint som cleanboost. Farger ikke signalet (mener nå jeg!!) Med clean-boost mener jeg at den booster gitarsignalet, uten selv å legge til overdrive eller distortion, men pusher røra i ampen et hakk. Som T-Rex selv sier, denne får gitaren til å synge!

Kjøpte ikke Albertaen for å bruke til dette, men sånn ble det..

Kan også settes til lett overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje vurdert å endre rekkefølga på pedalene :)

Distortion før delay er sjeldent pent..

hva er det du prater om?

Man har jo selvfølgelig distortion før delay...

Men det var vel det du mente?

"Gitaristen" sett Delayen din til slutt i signalkjeden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanda seg inn en leif der ja....

Distortion bør være FØR delay, var det jeg mente som dere sikkert skjønte, når dere i tillegg så reggefølga til Gitaristen :)

Jeg har jo distortion før delay :huh:

Edit: Det er lurt å trykke høyreklikk på bildet, deretter; "Åpne i ny fane" ;)

Endret av Gitaristen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.