Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Hihi, jo takk for det. Skal legge til en Arion Chorus når jeg finner en, samt en leslie sim av noe slag, men nå har jeg dekket grunnbehovet mitt på pedalfronten :) Triller inn en Ceriatone Overtone Special her i morgen og, så da skal vi som jeg får nailet noen ordentlige dumble-lyder og ;)

Øvingsbrettet ditt er foresten genialt, kunne egentlig greid meg bra med det selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sikkert en sweet amp! Må ordne no lydklipp! :)

Driver å skal mekke meg et ordentlig brett nå, blir som følger;

Dyna comp -> TS-9 -> BB+ -> eldgammal DOD FX65(killer pedal!) -> DD-3..

Må bare få fiksa meg en ordentlig volumpedal og strømforsyning nå, så blir det bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke testet de gamle DOD greiene, men mange liker de. Hadde vært morro å teste ut.

Har du ikke volumkontroll på gitaren da? ;) Tuller. Må skaffe meg en volumpedal selv, men den må være god, signalsterk og ikke altfor stor.

Vi har egentlig et ganske likt oppsett når jeg tenker meg om, morsomt :)

Skal se om jeg får tatt opp noe, i værste fall en youtubevideo liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triller inn en Ceriatone Overtone Special her i morgen og, så da skal vi som jeg får nailet noen ordentlige dumble-lyder og ;)

Har hørt mye godt om Ceriatone's variant av Dumble. Har aldri selv hørt en slik en, men har vært borti endel andre Dumble-inspirerte amper og det kan låte veldi bra. Lydrapport etter at du har testet den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye godt om Ceriatone's variant av Dumble. Har aldri selv hørt en slik en, men har vært borti endel andre Dumble-inspirerte amper og det kan låte veldi bra. Lydrapport etter at du har testet den ut?

Jeg poster nok en tråd med bilder, lydklipp osv om noen dager :)

Jeg er veldig spent selv, da jeg bare har hørt klipp på youtube. Så lenge den treffer på 7 av 10 punkter på dumblelyd-skalaen så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster nok en tråd med bilder, lydklipp osv om noen dager :)

Jeg er veldig spent selv, da jeg bare har hørt klipp på youtube. Så lenge den treffer på 7 av 10 punkter på dumblelyd-skalaen så er jeg fornøyd :)

Hvilke høytalere skal du kjøre den igjennom?

En 10 - punkts Dumblelyd-skala....høres ut som en "krevende" sjekkliste :) Trur nok du får mye godlyd ut av den saken. Ser frem til noen lydklipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig er punkt 1-3 i det hele tatt lyd i forsterkeren.

Etter det går det på clean, vreng og mellomtrinnet, med masse dumble harmonicks! Det var 7 av 10, resten er dumblemagi ;)

Jeg skal kjøre det gjennom et open back 1x12 kabinett med et godt electro voice kabinett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt planlagt brett Audun. Hvordan liker du Fetto'n? Er sykelig nyskjerrig på Fetto Nord selv.

Fetto'en er rå! Synes "more" delen blir litt "fizzy", men jeg har jo Fulltone'n, så det er ingen krise. Den booster fint både clean og overdive uten å legge til for mye. Har en del muligheter nå: Fetto i seg selv = crunch. Fetto boosta av Voxen = 80's Crunch. Vox alene såvidt litt "drive". I tillegg, som jeg har sagt tidligere: Rørboosten til Denyeverything lager fløte av skummet melk! Min best invistering på pedalfronten noensinne! (Ja, den er PÅ absolutt hele tiden...)

Earfalas: Enda, der ligger det en ekstra strømkabel jeg ikke hadde fjerna! ;) Ser det ryddig ut, og har blå leds, låter det bra! :lol: (Se bort fra de som fortsat har rød.... )

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørboosten til Denyeverything lager fløte av skummet melk! Min best invistering på pedalfronten noensinne! (Ja, den er PÅ absolutt hele tiden...)

Hvor har du skaffet den i fra? Jeg holder selv på å "rydde" brettet mitt til noe mer hensiktskessig. Har 3 - 4 OD pedaler på, men det er endel overlapping mellom dem, så jeg skal beholde to samt finne en som gir litt annet. Har skummet gjennom en god del pedaler nå, sp det skal litt til før en blir sittende :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du skaffet den i fra? Jeg holder selv på å "rydde" brettet mitt til noe mer hensiktskessig. Har 3 - 4 OD pedaler på, men det er endel overlapping mellom dem, så jeg skal beholde to samt finne en som gir litt annet. Har skummet gjennom en god del pedaler nå, sp det skal litt til før en blir sittende :blush:

Denyeverything er en kar på forumet her som bygger pedaler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.