Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Tom, hva er den greia over Plexitube'en?

Nice pedalbrett BTW.... :P

He, he.. Den svarte dingsen over Plexitube'n er en customiza footswitch til amp'en min. :lol: Den andre var for stor. Så jeg demonterte en slik: (output fra en BCB-60)

footswitch3fh6.th.jpg

og dytta innmaten fra den originale footswitchen inn i den. Bare en midlertidig løsning før jeg får laga noe litt mer ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noise gate skal sist av alt.

Kommer veldig an på masse rart.

Om du setter en kompressor forran en noisegate, så vil "støygulvet" som gaten må jobbe mot bli høyere når kompressoren er på. Det KAN være et problem, eller ikke. Om du har vreng forran noisegate så vil du få samme problem. Har du delay eller reverb forran noisegate så fucker du det virkelig til.

Dersom du har pedaler med relativt lav egenstøy, så vil jeg anbefale å ha gaten først for å kverke støy fra gitaren (og dermed kverke støykilden som blir forsterket av kompressorer og vrengpedaler). Dersom du har støyproblemer fra selve pedalene, eller bruker avsindig mye vreng, så vil jeg anbefale en to-stegs noisegate (ISP Decimator rack eller G-String) som har en FX-loop lignende løsning, som da kan "lytte" på signalet som kommer rett fra gitaren, før den "gater" etter vrengen. Perfection...

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig an på masse rart.

Om du setter en kompressor forran en noisegate, så vil "støygulvet" som gaten må jobbe mot bli høyere når kompressoren er på. Det KAN være et problem, eller ikke. Om du har vreng forran noisegate så vil du få samme problem. Har du delay eller reverb forran noisegate så fucker du det virkelig til.

Dersom du har pedaler med relativt lav egenstøy, så vil jeg anbefale å ha gaten først for å kverke støy fra gitaren (og dermed kverke støykilden som blir forsterket av kompressorer og vrengpedaler). Dersom du har støyproblemer fra selve pedalene, eller bruker avsindig mye vreng, så vil jeg anbefale en to-stegs noisegate (ISP Decimator rack eller G-String) som har en FX-loop lignende løsning, som da kan "lytte" på signalet som kommer rett fra gitaren, før den "gater" etter vrengen. Perfection...

Jeg bruker en Boss NS-2 med loop. Nå har jeg alle effektene mine i loopen mens jeg har kompressoren først. Men da får jeg veldig lett feedback siden jeg har stilt kompressoren ganske høyt og noise gaten slår ikke inn. Og det jeg da tenkte på var om kanskje at noise gaten og vil ødelegge for kompressoren hvis den står først siden den kanskje klipper hvis signalet blir for lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.