Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Trenger tips til assorterte kabler for hjemmesnekring av brett. Har en haug med patchkabler, men alle er like korte. Finnes det sett med ulike lengder å kjøpe?

Jada, Google Schmoogle, men jeg trenger førstehånds erfaringer også.

Thank you please very much.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt et Palmer pedalbay 60, pluss patchkabler i ymse lengder. Tenker dette brettet blir mer enn stort nok. Har dog et spørsmål: 

Jeg fikk jo nylig tak i en Blackstar LT Boost til en latterlig sum. Jeg har aldri brukt en boost-pedal før. Hvor i rekka er det  mest gunstig å plassere den?

Har god peil på all annen rekkefølge. 

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Gubbe said:

Jeg fikk jo nylig tak i en Blackstar LT Boost til en latterlig sum. Jeg har aldri brukt en boost-pedal før. Hvor i rekka er det  mest gunstig å plassere den?

Kommer an på hva du vil booste. Du kan bruke den til å booste en annen drive-pedal, eller pushe en amp til å vrenge mer, eller du kan bruke den som ren volumboost i en clean amp. Hvis boosten kun øker volum og ingen vreng så kan den til og med stå i effektsløyfa for å pushe sluttrinnet hardere uten å gjøre noe med preamp-lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag, og fikling med nyankommet pedalbrett. Det er i grunnen litt merkelig at jeg som har vært aktiv og utøvende gitarist siden 80-tallet ikke har skaffet meg brett før nå, når jeg bare spiller hjemme og i studio (omtrent).

For en kraftig idiot jeg har vært i alle disse årene opptil nå. Jeg har pleid å drasse med meg løse pedaler, løse enkelt-PSer, forgreinere og en kabelsalat uten like. For så å plassere pedalene rimelig fornuftig foran meg på scenen. Og alltid minimum 6 pedaler.  Og stadig dytte de på plass, for jeg hadde selvsagt altfor lange kabler i mellom.

Pedalbrett? Pff...snobberi....!

Om jeg hadde greit å sparke meg selv i bakhodet.....

For en idiot.

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, askret skrev:

Det er du og Vidar Busk som kommer med pedalbrettet i en Rema1000 pose 😄

Hehe:-)

Ikke akkurat REMA1000-pose, men det har blitt noen bager og kofferter opp igjennom. Siste jeg brukte før jeg kjøpte pedalbrett var en stor Samsonite kontorkoffert.

Og forresten; dette brettet fra Palmer som jeg kjøpte er glimrende, og har for meg en hyggelig pris. Må ha egen strømforsyning og patchkabler, men brett og bag fremstår temmelig decent og solid for en eldgammal newbie.

Igjen, over 35 år uten pedalbrett? Come on....!
Det er så uforståelig at jeg bare må skrive det på særhetskontoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Naigewron skrev:

Fint det Palmer-brettet. Gitaristen vår bruker det samme, pluss den Palmer-strømforsyningen som passer under.

Jepp. Kan justere avstand på tversgående rails, ferdig utstyrt med borrelås og mothakertape følger med. Er mer enn stort nok for megselv.
Men så er det en litt sløv festeanordning av strømforsyningen som noen sikkert vil reagere på. Det er to strikker som strekkes i kryss for å holde den på plass. Dette kan sikkert modifiseres. Selv bruker jeg for øyeblikket en Rocktron On Tap (daisychain) i påvente av en decent PS med minimum 8 x 9 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ble endelig lei av kreativ programmering av HX Stomp for livebruk og gikk over til HX Effects for å få litt mer "pedalbrett"-aktig knappebruk og redigering.

Atomic Ampli-Firebox for forsterkermodellering, og som DI-utgang for gig-bassing.

Bonus er at med forsterkermodellering flyttet ut i egen boks så har jeg mer prosessorkraft å leke med i HXen.

xdZuUEZ.jpg

Endret av Naigewron
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Naigewron said:

Ble endelig lei av kreativ programmering av HX Stomp for livebruk og gikk over til HX Effects for å få litt mer "pedalbrett"-aktig knappebruk og redigering.

Atomic Ampli-Firebox for forsterkermodellering, og som DI-utgang for gig-bassing.

Bonus er at med forsterkermodellering flyttet ut i egen boks så har jeg mer prosessorkraft å leke med i HXen.

Ser fint ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kossoff Quartermaster er geniaaaal! Hatt min QM6 i noen år, har fungert klokkerent. Jeg vet ikke hva slags strøm du har nå, men jeg vil anbefale Truetone. Der har du isolerte utganger i alle ender, som sammen med QM gjør alt helt tyst. Jeg syns strømmen til Gigrig er litt dyr og fiklete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, CaptainSexy said:

@Kossoff Quartermaster er geniaaaal! Hatt min QM6 i noen år, har fungert klokkerent. Jeg vet ikke hva slags strøm du har nå, men jeg vil anbefale Truetone. Der har du isolerte utganger i alle ender, som sammen med QM gjør alt helt tyst. Jeg syns strømmen til Gigrig er litt dyr og fiklete. 

De har Truetone hos min lokale forhandler 😎. Må fort ha et brett også da. Noe stilig og nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.