Web Analytics
Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Satte sammen et lite hjemmebrett. Komplett med billige fender patchkabler og daisy chain 👌🏻

20200515_183722_HDR(1).jpg

• Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens variant

4r7IXTx.jpg

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel egentlig en pedalstol, og ikke et pedalbrett?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, GunnarpåMo skrev:

Er vel egentlig en pedalstol, og ikke et pedalbrett?

Vet du, mann blir eldre og eldre,....🙄😄

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at brettet erklæres fullt - og vel kanskje endelig. Pedalrekkefølge inn øverst til høyre A-B boks (ikke en nødvendighet men gjør gitarbytte enklere -> TU-2 -> så ned til Fuzz Face (germanium) -> inn i phaser -> muff (rams head) -> boost og TS i en boks -> Klon av en klon -> Tremolo -> Chorus+ -> Flashback 2 delay. Lille boksen nederst til venstre er for tap tempo på delaypedalen og den med stjerna er for kanalbytte på Blackstarforsterkeren.

IMG_4909.jpg

• Liker 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 15.5.2020 den 14.08, Troll skrev:

Fornøyd med de Boss-boksene? Vurderer selv OD 200.

Ja, veldig. Gir ett stort repertoire av effekter, og det meste lyder bra. Bruker dual funksjonen hele tiden på 500 boksene, og stereo til wet/dry og keyboard. Bruker dem også som insert effekter i daw, så veldig alsidige, og ganske billig når de kan brukes til så mye.. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt første pedalbrett som det er lagt litt tanke bak, og ikke bare noen pedaler på ett brett. 

G50>tuner>wah>808>rat>switcher>phaser>chorus.

Switcheren fungerer som en kanal switch for ampen og legger til reverb og delay når den er på clean kanalen.

Ikke en fryd for øye, men det fungerer, og jeg trenger aldri trykke mer enn en gang for å havne der jeg vil

20200522_183431_HDR(1).jpg

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den phaseren er nok min favorittpedal. Overlevd flere år på brettet mitt 🥳

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert noen eksterne jacks for lettere tilgang. Neutrik female/female.

20200524_110306(1).jpg

20200524_110348(1).jpg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli greit fornøyd med brettet, men kunne tenkt meg et litt større brett i fremtiden. Hverfall fornøyd med ISO Brick. Kompakt PS med god kapasitet. 

Byttet ut TC AfterGlow med MXR Analog Chorus. Men selv om MXR er 5x prisen, så vurderer jeg å bytte tilbake til Afterglow. Enkel og meget god chorus for ca 200 lappen, bare synd de er så enorme i størrelse. 

20200710_093637.thumb.jpg.b91864bd30d06e668ab8883008504fb7.jpg

20200710_093342.jpg

20200710_093435.jpg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutes ago, Troll said:

Begynner å bli greit fornøyd med brettet, men kunne tenkt meg et litt større brett i fremtiden. Hverfall fornøyd med ISO Brick. Kompakt PS med god kapasitet. 

Byttet ut TC AfterGlow med MXR Analog Chorus. Men selv om MXR er 5x prisen, så vurderer jeg å bytte tilbake til Afterglow. Enkel og meget god chorus for ca 200 lappen, bare synd de er så enorme i størrelse. 

20200710_093637.thumb.jpg.b91864bd30d06e668ab8883008504fb7.jpg

20200710_093342.jpg

20200710_093435.jpg

Hvis matematikken min er korrekt så har du 63 forskjellige kombinasjoner av drivepedaler. Burde holde en stund.

Har aldri falt for den MXR-chorusen selv heller; er ikke sikker på hvorfor. Burde vel være enkelt å skaffe seg en rimelig CE-2 på Finn? Må jo være titusener av dem som flyter rundt i norske hjem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Naigewron skrev:

Hvis matematikken min er korrekt så har du 63 forskjellige kombinasjoner av drivepedaler. Burde holde en stund.

Har aldri falt for den MXR-chorusen selv heller; er ikke sikker på hvorfor. Burde vel være enkelt å skaffe seg en rimelig CE-2 på Finn? Må jo være titusener av dem som flyter rundt i norske hjem.

Sant det! Er godt dekket på drivefronten. Men har en Musikding Der May booster på vei også. Tenker å bygge den inn i den hvite TS-klonen med egen bryter, Led og potmeter for å ikke bruke mer plass. 

Mangler bare en god delay. Tenker kanskje å bytte ut chorus med TC Dreamscape eller Boss MD200 etterhvert. 

Vurdere å gå for Pedaltrain Classic 2 neste gang. Noen tips/formeninger om det? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Troll said:

Sant det! Er godt dekket på drivefronten. Men har en Musikding Der May booster på vei også. Tenker å bygge den inn i den hvite TS-klonen med egen bryter, Led og potmeter for å ikke bruke mer plass. 

Mangler bare en god delay. Tenker kanskje å bytte ut chorus med TC Dreamscape eller Boss MD200 etterhvert. 

Vurdere å gå for Pedaltrain Classic 2 neste gang. Noen tips/formeninger om det? 

Hvis du hadde plasseringsproblemer med Afterglow så sliter du enda mer med MD-200; den er hakket lengre/dypere.

Pedaltrain er jo "tried and true" - Er liksom ikke mye som kan gå galt der.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Kan vel poste nyeste versjon av mitt også.

Nedskaleringen fortsetter - Kjører nå kun HX Stomp med et lass eksterne "utility"-pedaler (MIDI-kontroller, aux switch og expressionpedal).

Pitchblack-tuneren er selvsagt fortsatt på plass; har vært fast inventar siden jeg startet på pedalbrett-kjøret for tre år siden :) 

1734648038_IMG_20200620_091538_762(Custom).thumb.jpg.1e4a4dc746c4af180485247e970acb97.jpg

Endret av Naigewron
  • Liker 3
  • Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feriestuebrett ! 8-)

7DFC9EE1-4E21-40AC-B6CF-124009AEAA97.jpeg

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.