Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På 5.11.2018 den 1.43, Alfi27 skrev:

Du hadde visst rett, jeg er ikke den pedalmotstanderen jeg en gang var så det ble et Classic Jr 1f61d.png

964F9EB5-F64F-4A12-92E0-CFDA5A73F16A.jpeg.87709565e2ee3d5910671071d646cd2b.jpeg

Minibrettet mitt som var et Pedaltrain Metro 16, har også på mirakuløst vis blitt et Pedaltrain JR siden jeg posta her. Tar moderate mengder selvkritikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende tråd dette med mange eksotiske (dyre?) pedaler jeg ikke kjenner till. Men godt å se at mange har en og annen god gammel Boss også. Syns min Wasa Blues Driver er nydelig. Har et par nye pedaler på vei inn jeg også, skal se om jeg klarer å lage noen spennende (u?)lyder med min Tele og Boss-looper.

Ganske mange spennende pedaler som dukker opp på Finn og mange YouTube videoer. Kan bli dyrt dette eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant fram en gammel sak jeg har hatt liggende i årevis men i grunn aldri testet ut. Ibanez PQ9.
Den fikk fort plass på brettet ja. Gir ekstra skimmer i mangel av andre ord. Vil funke fint som en soloboost.

Chiwahwah>SPCompressor>DualTrem>Keeley Compressor>EpBooster(Alltid på)>Montavillian Ecco(Null ecco kun for å farge lyd)>EpBooster igjen(Solobruk)>Ibanez PQ9>Harmonist>Lehle P-Split(under brettet)>Flashback.
Vodoolab pp2+ strøm.
Blix får ta seg en sjøsyktabelett :D

20181122_170806a.jpg

• Liker 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er pedalbrett som jeg bruker per dags dato. Det kan variere noe, men stort sett det er det.

Pedals 30112018 PB.jpg

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 1.12.2018 den 2.01, Kristoffer Hjelmaas Sivertsen skrev:

Her er mitt foreløpige brett! Det ser litt cleanere ut nå, bildet er et par dager gammelt. Carl martin pro power v2 på undersida! nå vil jeg bare oppgradere reverben og få meg en tremolo så er jeg sett! Vurdere Strymon flint for å slå to fugler i en smekk!

47050589_489208208238690_7296053553523589120_n.jpg

Vurdert vinklede plugger på flere av patchekablene? ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært en del pussige greier med hjemmebrettet i det siste. Tok med meg en ny Mooer Reecho og bytta ut med MXR Phase 90. Tanken var at da kunne jeg bare bruke loopen på flashbacken. Men neida, da funka verken reecho eller tuneren. Da jeg kobla fra Mooeren, så funka alt tilsynelatende igjen. Dritpedal, tenkte jeg. Så begynte loopen på flashback å oppføre seg rart. Drop i volum når den ble aktivert (resten av effektene funka fint). Fjerna den og fant frem Mooeren jeg trodde var ødelagt, men den funka som bare juling. Det positive er at jeg omsider fikk satt på Trio+-pedalen, med pedalbrettet i fx-loopen. Artig leketøy.

Får ikke lagt inn bilde (opplasting mislyktes). 

Endret av WelhavenT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en tanke, har du overbelastet strømforsyningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.12.2018 den 20.45, Birk skrev:

Bare en tanke, har du overbelastet strømforsyningen?

Jepp, det er vel akkurat det som har skjedd. Har óg vurdert ny strømforsyner med isolerte utganger, men så lenge jeg holder meg til de fem pedalene som står på brettet nå, skal det ikke være noe problem. 

745F1936-8470-4D7E-8BD0-FFC532EF6E75.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stort sett brukt samme brettet i mange år nå, fungert veldig bra, men slengte på en ekstra vrengpedal (feather drive) og tremolo i kveld. Har brukt tremolo på forsterkeren lenge (deluxe-reverb klone), men etter kjøp av en Z-28 måtte jeg ha en pedal. Ble litt trangt så må ha noen nye strømkabler og patch-kabler.. og borrelås istedenfor strips.. Ikke så glad i å bytte ut pedaler for ofte, da det tar litt tid før man finner ut hvordan de virker opp mot hverandre og forsterkere. Har heller ikke brukt Wah på noen år (etter at switchen røk på den), men er nå moddet med true bypass og led.

image0000001.jpg

Endret av ProII
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.