Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

På 30.6.2018 den 11.46, skela skrev:

Endringene tar tilsynelatende aldri slutt.. og man jakter fortsatt på den perfekte overdrive.. 1f642.png

 

 

rsz_img_20180630_114143381.jpg

 

Den er en sky jævel. Til tross for tusener av påståtte observasjoner gjennom årene har ingen noensinne klart å fremskaffe håndfaste bevis, og i vitenskapelige kretser har det lenge vært akseptert at den perfekte overdrive bare er en myte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, stromstans said:

 

Den er en sky jævel. Til tross for tusener av påståtte observasjoner gjennom årene har ingen noensinne klart å fremskaffe håndfaste bevis, og i vitenskapelige kretser har det lenge vært akseptert at den perfekte overdrive bare er en myte. 

Stemmer. Men man kan komme farlig nær for 300kr. ?

 

 

 

rsz_img_20180702_162804990.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2018 at 11:46 AM, skela said:

Endringene tar tilsynelatende aldri slutt.. og man jakter fortsatt på den perfekte overdrive.. 1f642.png

 

 

rsz_img_20180630_114143381.jpg

Jeg har innsett at jeg må ha minst tre overdrives på brettet, og at jeg alltid kommer til å ha lyst til å bytte ut minst én av dem.

Jeg er nysgjerrig på hvordan du kjører Ethosen din. Kjører du med speaker sim rett i mikseren eller bare som en tone shaper foran en forsterker? Ser den er plassert etter delay men før reverb, så jeg tipper du bruker den og reverb-pedalen for å "simulere" en clean forsterker?

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Naigewron said:

Jeg har innsett at jeg må ha minst tre overdrives på brettet, og at jeg alltid kommer til å ha lyst til å bytte ut minst én av dem.

Jeg er nysgjerrig på hvordan du kjører Ethosen din. Kjører du med speaker sim rett i mikseren eller bare som en tone shaper foran en forsterker? Ser den er plassert etter delay men før reverb, så jeg tipper du bruker den og reverb-pedalen for å "simulere" en clean forsterker?

Ethos låter overraskende bra rett i mikser. Den fungerer også som en tone shaper rett i amp. Kort og godt er av de beste kjøp (dvs bytter) jeg har gjort. 

For tiden bruker jeg den mest rett på anlegg. Delay og Chorus er plassert i effektsløyfe. Normalt ville jeg plassert Chorus etter delay men EWS står som regel i Vibe mode og fungerer da nærmest som en phaser. 

 

Reverb kunne vært plassert i sløyfe også men den står slik den gjør av to grunner.

- mulighet for stereo utgang. 

- den kan byttes ut eller suppleres med en ekstra delay (DD7 Eller Flashback) og/eller en looper, f.eks hvis anlegget (eller en forsterker) har brukbar reverb. 

Har også vurdert å oppgradere til Ethos Clean-Fusion med overdrive krets. For mitt bruk har Ethos erstattet alt behov for digital amp sim da den ene grunnlyden pedalen tilbyr (i praksis en Dumble) er mer enn nok for 99% av mine daglige behov. 

Enig i alt flere ord/dist bokser kan være nødvendig.. men akkurat dette brettet har ikke mer plass.. ?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Truckstop Chuckie said:

I det hele tatt hele den serien med pedaler fra TC Electronic. Jeg er storveis fornøyd med MojoMojo og Black Matter. Begge er gull på amper i Fender-land.

MojoMojo er vel omtrent en Timmy.. men til en femtedel av prisen.. 

Edit: Også en påfallende observasjon at alle forsøk på å kjøpe dyre patchkabler som kuttes i ønsket lengde ender med at man i stedet bruker ferdigkabler med støpte plugger...

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Etter å ha levd som bassist i bandsammenheng de siste årene er det nesten med skrekkblandet fryd at jeg skal dra frem seksstrengeren i morgen, og kanskje enda mer usikkerhet knyttet til det å gjenskape et lydbilde som er skapt gjennom alskens rare routinger som Axe-FX tillater (jeg har ikke fotbrett til Axe’n, så ikke bare-bare å bruke den live, dessuten tror jeg ikke at jeg hadde fått lov av mannen i front). 

Jeg tror jeg skal klare å få til en del mer dette brettet. Litt ratting mellom låtene blir det, men men. Viktigste er faktisk Mooer Shimverb FØR Nick Nitro-fuzzen...

3AAB9448-0DD2-4667-B573-E460F70BFA3D.thumb.jpeg.a8726c2a5aa6394a16933a8ae315a052.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Truckstop Chuckie said:

Etter å ha levd som bassist i bandsammenheng de siste årene er det nesten med skrekkblandet fryd at jeg skal dra frem seksstrengeren i morgen, og kanskje enda mer usikkerhet knyttet til det å gjenskape et lydbilde som er skapt gjennom alskens rare routinger som Axe-FX tillater (jeg har ikke fotbrett til Axe’n, så ikke bare-bare å bruke den live, dessuten tror jeg ikke at jeg hadde fått lov av mannen i front). 

 Jeg tror jeg skal klare å få til en del mer dette brettet. Litt ratting mellom låtene blir det, men men. Viktigste er faktisk Mooer Shimverb FØR Nick Nitro-fuzzen...

3AAB9448-0DD2-4667-B573-E460F70BFA3D.thumb.jpeg.a8726c2a5aa6394a16933a8ae315a052.jpeg

Pent utvalg pedaler. Uvanlig å ha modulasjon og tuner i front og drives på rad 2, siden det gjerne er drivepedalene man trykker mest av og på. Men du bruker gjerne mye modulasjonseffekter?

Reverb inn i fuzz eller tung vreng er alltid en interessant effekt. Jeg har aldri fått det til å fungere selv, men jeg liker lyden av det når man får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Naigewron skrev:

Pent utvalg pedaler. Uvanlig å ha modulasjon og tuner i front og drives på rad 2, siden det gjerne er drivepedalene man trykker mest av og på. Men du bruker gjerne mye modulasjonseffekter?

Reverb inn i fuzz eller tung vreng er alltid en interessant effekt. Jeg har aldri fått det til å fungere selv, men jeg liker lyden av det når man får det til.

Det er en del av/på med leslie/trem/chorus, mer enn av/på med delay og reverb, så jeg skal nok klare å manøvrer meg frem. Må nok frem med dymoen og lage labels til mm4 så jeg husker hvor jeg har lagt de forskjellige effektene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Troll said:

Hva syns du om reverben da? 
Har så langt en stykk pedal fra Mooer (Flex Boost). Meget imponert over den lille saken.. Bestilt en kompressor også fra de. 

Jeg er ikke Chuckie, men gitaristen i bandet har en Shimverb. Spring og room låter ganske ålreit, men shimmer-reverben er ganske merkelig. Den bruker kvinter i stedet for oktaver på shimmer-effekten, så den er i utgangspunktet ikke like allsidig som de fleste andre shimmer-reverbs, og kan forårsake litt merkelige undertoner hvis den brukes med akkorder i en låt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What @Naigewronsa. Shimmer-delen er ikke veldig brukanes for mitt bruk, men både ‘room’ og ‘spring’ låter bra. Kan aldri erstatte en god springreverb-tank, men funker fint! Som man ser på brettet er det HoF som er hovedklangen, Shimverben EE bare for å søle til alt sammen (bruker den sammen med eBow).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.