Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Spammer tråden nå... sorry... men er bare temmelig pleased med tilgangen på effekter om dagen ?

Pedalbrett i Kemper og Helix for ett noe allsidig stereo oppsett... kan kjører wet/wet, wet/dry, dry/dry, wet/wet/wet, wet/dry/wet, osv... kan vel kjøre fire amp simuleringer samtidig om det skulle friste...

må prøve å være nøysom. Kan bli for mye for en enkel skalle fra nordmøre ?

9C009442-D2F2-4281-96CC-E0C400136377.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Spørsmål til andre pedalbrett-afficionados:

Jeg syntes brettet mitt hadde utviklet vel mye støy i det siste, men kunne ikke skjønne hvorfor... Men så merket jeg at den forsvant hvis jeg slo av taklampen på kontoret der jeg sitter hjemme og klimprer. Det er en spotskinne med LED-spotter kontrollert av en dimmebryter i tilfelle det har noen betydning.

Er det noe jeg kan gjøre med dette? Kjøpe en eller annen strømforgrener som isolerer på en eller annen måte? Jeg har null peiling på elektronikk, så hjelp mottas med takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, stromstans said:

Merker du noen forskjell hvis du skrur på dimmeren?

Testet det nå. Jepp, mer støy jo høyere jeg skrur lysstyrken.

Når jeg tenker meg om kan det være det dukket opp når jeg skiftet en av spottene, så nå er det to forskjellige typer spotter i skinnen. Den nye går det an å dimme mens de gamle ikke kan dimmes... Merkelig opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Store forandringer på brettene, bytta om slik at det største brettet som har strømforsyner med isolerte utganger brukes i bandet. Det minste brettet er til hjemmebruk. De to gamle Boss-pedalene må ha 12v, så da passa det bra å bytte.

Både 2b, KOT, flanger, Supa Trem og Reecho er ganske nye pedaler, så her er det mye å bli vant til. Til livespilling kan det nok hende jeg bare pakker tuner, phaser og OCD i gitarbaggen. Men artig lell. 

08695DAE-5AC8-471A-9B3C-025331C4486E.jpeg

5C55E8E5-913E-4D57-AA12-539D88E911AC.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/29/2018 at 12:38 PM, WelhavenT said:

De to gamle Boss-pedalene må ha 12v

08695DAE-5AC8-471A-9B3C-025331C4486E.jpeg

5C55E8E5-913E-4D57-AA12-539D88E911AC.jpeg

Dette er vel bare et lite triks fra Boss for å få solgt sine egne strømforsyninger, kan lett gjøres noe med ved å klippe en eller annen ledning eller noe i pedalen mener jeg å ha lest :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Aphelion skrev:

Dette er vel bare et lite triks fra Boss for å få solgt sine egne strømforsyninger, kan lett gjøres noe med ved å klippe en eller annen ledning eller noe i pedalen mener jeg å ha lest :) 

Du klipper ikke ledninger i en pedal fra 1979! Men ja, det er flere måter å omgå det på. Enten en reversibel jobb inni pedalen, 9v batteri, daisy-chain, strømforsyner som ikke har isolerte utganger eller rett og slett gi de 12v. Står mer om det her: 

http://stinkfoot.se/archives/726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.