Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Naigewron said:

Spørsmål til forumets pedalnerder: Noen som har en grei metode for å avgjøre om en pedal aksepterer line level eller ikke? Jeg har planer om å kjøre Ampli-Firebox før modulasjon, delay og reverb på pedalbrettet slik at jeg kan kjøre vrengkanalene uten å påvirke de typiske effektsløyfe-pedalene, men litt kjipt hvis output fra AFB blåser ut pedalene som plasseres etter den.

Selvsagt enkelt å teste med pedaler jeg allerede har, men litt verre når jeg surfer Finn og ser noe som frister der :) 

Jeg ville ikke bekymret meg for mye over dèt, er ikke +22 du sender ut av AFB uansett, har sett den på brett med det meste av populære mod/delay/reverb-bokser og det går vel tydeligvis bra for de fleste. Noen gamle Boss-choruser kan være litt kilne.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er brettet som aldri tas med ut fra kjellerstua! Har det jeg trenger av pedaler, en Boss RC-30 looper og faktisk også en forsterker!

Guyatone MT-3 tuner, liten og nøyaktig.
Hotone Grass, en bitteliten OD, Tubescreamer variant.
Hjemmelaget / hjemmedesignet MXR Distortion +
Mooer Reecho, liten delaypedal, står alltid på og alltid i Analog mode.
Boss RC-30 Looper til slutt i kjeden.

Diago Little Smasher 5 watt transistor amp har også fått plass på brettet. Den driver for tida et 2x12 V30 kabinett, og det låter ganske bra. Har volumet rundt klokka 9, og da er det høyt nok til hjemmebruk, kan bli veldig høyt om man vil, skulle ikke være noe problem å mikke opp på en gig!

Godt fornøyd, lite, enkelt og billig! Og godt nok til hjemmebruk! Og ja, brettet er hjemmelaget...

2018-01-18 23.29.46.jpg

2018-01-18 23.30.14.jpg

Endret av askret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bytter, opgraderer og flytter litt på pedaler for tiden. Har hivd på en Mad Professor 1 og en MXR Analog Chorus, og har en Mad Professor Ruby Red Booster på tur hit.

Mad Professor 1 pedalen var en interessant pedal. Den gjør en ting og KUN en ting; Van Halen 1! Morro for den som liker denslags? 

Satser på at det holder med pedaler for en stund nå.... kanskje... ...muligens... *googler loopswitcher* ?

A9916E4E-ACDB-4083-9FAD-C3D5BA71AC0B.jpeg

638E4491-C238-4768-8C23-84DD117AD766.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.