Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Må være lov å si det nærmer seg noe nå.... litt ledig plass ytterst til venstre der. Mulig jeg blir å bruke det til lettere tilkomst til Ext CTL 1/2 & 3/4.

mangler TRS kabel til Boss FS-7 og Midibox til Empress... men dette er på vei ??

Håper dette blir knall... sist jeg prøvde meg på midistyrt oppsett så fiksa jeg meg sånn pedaler i rack kontrollert av VoodooLab midisystem... når jeg endelig fikk det ferdig var jeg drittlei hele greia, så når jeg tok det med på øving og det var a) Drittungt og b)noicy as hell så solgte jeg hele greia bit for bit ?

5A88DC55-AB77-4C00-8239-F33BFDCE570C.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, WelhavenT skrev:

Nyttårsforsett: ingen gitar/pedalkjøp i 2018. 

Nei nei, du har misforstått, mitt nyttårforsett er ingen gitar eller pedalkjøp før jeg har kjøpt en amp til, så er det fritt frem. Tenk på alt som kan komme på bruktmarkedet i 2018, mulighetene er endeløse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spørsmål til forumets pedalnerder: Noen som har en grei metode for å avgjøre om en pedal aksepterer line level eller ikke? Jeg har planer om å kjøre Ampli-Firebox før modulasjon, delay og reverb på pedalbrettet slik at jeg kan kjøre vrengkanalene uten å påvirke de typiske effektsløyfe-pedalene, men litt kjipt hvis output fra AFB blåser ut pedalene som plasseres etter den.

Selvsagt enkelt å teste med pedaler jeg allerede har, men litt verre når jeg surfer Finn og ser noe som frister der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere et bilde av "pedalbrettet". Bildet ble tatt i dag.

DSC_0897_copy.JPG

Matthews Effects - The Conductor V2 kom i dag og er ikke svart, som jeg trodde. Den er marineblå.

Nå mangler jeg bare pedalbrettet, så har jeg vel de effektene jeg trenger / har lyst på.

Men, jeg sikler på en ny reverbpedal :)

Det er Spring reverb i El Capistan, men det hadde vært moro med flere valg av romklang.

Drunken Monkey Envelope Vibrato fra Mr. Black Pedals virker interessant også...:

https://www.mrblackpedals.com/products/drunken-monkey

Endret av Gitarcowboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder rekkefølgen på pedalene, så er den anbefalt av Dan og Mick i denne "That Pedal Show" videoen:

 

Rekkefølgen anbefalt av Dan og Mick er som følger:

Gitar ---> Overdrive --> Kompressor --> (Modulation) Delay --> Tremolo --> Reverb --> Amp

Bladet Guitarist nr. 427 - 2017 anbefaler å ha Boost etter Overdrive, men som dere ser så har jeg Boosten rett etter gitaren og dermed først i kjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.