Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Da var mini-brettet innkjørt. Funker fett. Nå satt opp så jeg har to "kanaler" på brettet men kjører kun en kanal på ampen.

Flashback Delay bruker jeg som splitter og den er satt opp til kun å gi ett lite subtilt ekko.

øvre rekke er "rytme seksjonen" med La Grange og Flint og nedre rekke er "solo seksjonen" med Fjordfuzz sin Boost/OD/Fuzz pedal, OD, Phaser og Delay. Sånn stort sett så betjener jeg KUN Keeley bypass pedalen nede til venstre i løpet av låtene for å switche mellom rytme og lead... ellers så kontrollerer jeg det meste på gitaren med volum/tone og pickup switch... 

Støysvakt brett er det også ?

IMG_1692.JPG

Endret av Griffin
Typo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser meg opp på strømforsyninger og lurer på om jeg leser og forstår dette riktig. Noen som har erfaring med denne? Informasjonen jeg finner er ikke helt klar på mulighetene

 

T-Rex Fuel Tank Chameleon: http://www.t-rex-effects.com/fueltank-chameleon

- Output 1-3 kan levere 9V eller 12V DC, opp til 300 mA

- Output 4 kan lever 9V eller 18V DC (300 mA i 9V, 150 mA i 18V)

- Output 5 leverer 12V DC, output 6 lever 12V AC. Hver av de leverer 300 mA, men bare én kan brukes om gangen.

- Current doubling (gjennom en egen kabel) lar meg kombinere to outputs slik at jeg får dobbel strømstyrke.

 

Så da er spørsmålet: Hvis jeg kjører output 3 over i 12V-modus og bruker current doubler-kabel på output 3 og 5; kan jeg da drive en preamp som krever 12V DC og trekker 500 mA? Min matematikk tilsier at det skal fungere, men jeg er ute etter en bekreftelse fra noen som skjønner seg på dette bedre enn meg :) 

Dette er den eneste strømforsyningen jeg har funnet som (forhåpentligvis) kan levere det jeg trenger, med mindre jeg beveger meg opp kraftig i pris og begynner å se på Gigrig e.l. Det finnes andre som kan levere 12V 500 mA, men de har til gjengjeld ikke nok strøm i 9V-utgangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget mitt eget brett med utgangspunkt i kinabrettet fra ebay som @The Dude tipset om. Foreløpig ingen strømforsyning, bare en enkel daisy chain. Funker bra til mitt bruk så langt. Hatt mye moro med dette i sommer, nå starter jakten på en rimelig chorus :)

Boss Tuner -> Cry Baby Standard -> Boss Blues Driver -> Carl Martin Red Repeat (delay)

21441278_10159340033450581_1189071058_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

20170926_125553.thumb.jpg.cb09d16ed4ca8d05ebbdf535c0567ebc.jpg

Hjemme syk, så må pusle litt mellom øktene på sofaen. 

Musikding Fuzzfactory, little big muff, hypnodrone buzzaround, plim soul, neunaber slate + exp, ditto looper, og Kemper Remote.

Må forske litt på reverbs på kemperen. Kanskje neunaberen kan gå. Dittoen kan jo egentlig også gå, men litt kjekk da den husker loopen fra sist. Det gjør ikke kemperen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og spekulerer på å bytte ut min (tross alt) eminente POD HD500X med vanlige pedaler, men da trenger jeg en pedal switcher for å ha en håndfull presets, og som samtidig (helst uten ekstra boks) kan skifte kanal på ampen min (via MIDI).

Kan f.eks Joyo PXL-Live eller Voodoo Lab PX-8 plus gjøre dette? Evt. andre rimelige alternativer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, tg1 said:

Driver og spekulerer på å bytte ut min (tross alt) eminente POD HD500X med vanlige pedaler, men da trenger jeg en pedal switcher for å ha en håndfull presets, og som samtidig (helst uten ekstra boks) kan skifte kanal på ampen min (via MIDI).

Kan f.eks Joyo PXL-Live eller Voodoo Lab PX-8 plus gjøre dette? Evt. andre rimelige alternativer? :) 

Leste meg opp på denne i går, før jeg minte meg selv på at Mastercardet mitt allerede skriker etter hjelp. Etter alt å dømme skal det være en god switcher for en god pris:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=105077661

Men jeg har altså null personlig erfaring.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Naigewron skrev:

Leste meg opp på denne i går, før jeg minte meg selv på at Mastercardet mitt allerede skriker etter hjelp. Etter alt å dømme skal det være en god switcher for en god pris:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=105077661

Men jeg har altså null personlig erfaring.

Moen ser ut for å være kurante greier ja, men jeg må i så fall ha GEC8 Live (for å få MIDI-utgang til ampen min), som koster 3400kr hos Thomann.

Ser for øvrig at Thomann har denne (med MIDI), som koster ca. ingenting:
https://norge.thomann.de/harley_benton_fxl8_pro.htm
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en nybegynner innen pedalavhengigheten har jeg surfet en god del sider bakover og sett på utvalget av pedaler folk har. Veldig mye fett (misunner spesielt antallet Strymon- og Eventide-bokser jeg ser), men en ting som slår meg er hvor få av dere som har effektswitcher, selv med 10-15 pedaler på brettet.

Jeg hadde første øving med pedaler forrige uke, og selv med fem pedaler (og én av dem sto på hele tiden) ble jeg helt tullerusk av steppingen jeg måtte gjøre for å skifte lyd og har flyttet en switcher høyt opp på ønskelisten. Er det noe triks jeg ikke har fått med meg, eller er det slik at dere oftest ikke har behov for å slå av og på mer enn én effekt om gangen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Naigewron skrev:

Som en nybegynner innen pedalavhengigheten har jeg surfet en god del sider bakover og sett på utvalget av pedaler folk har. Veldig mye fett (misunner spesielt antallet Strymon- og Eventide-bokser jeg ser), men en ting som slår meg er hvor få av dere som har effektswitcher, selv med 10-15 pedaler på brettet.

Jeg hadde første øving med pedaler forrige uke, og selv med fem pedaler (og én av dem sto på hele tiden) ble jeg helt tullerusk av steppingen jeg måtte gjøre for å skifte lyd og har flyttet en switcher høyt opp på ønskelisten. Er det noe triks jeg ikke har fått med meg, eller er det slik at dere oftest ikke har behov for å slå av og på mer enn én effekt om gangen?

 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.