Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

6 timer siden, skela skrev:

I anledning 70-års jubileet kan vi registrere at Terje Rypdal ikke gikk av veien for å benytte daisy-chain strømforsyning, Boss-pedaler, ferdigstøpte fargede patch-kabler (muligens Warwick), et lavtliggende plankebrett festet med gaffatape og noen av pedalene rett på gulvet :-)

TR-pedals.jpg

Rypis hadde sikkert hørtes bra ut omså han brukte et plankebrett som gitar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, OsamaFetLaden said:

Rypis hadde sikkert hørtes bra ut omså han brukte et plankebrett som gitar.

I have several Stratocasters, but the one I use the most these days is a Mexican-made model assembled from two guitars

 

I use a Boss SD-1 Super OverDrive for distortion, a Zoom 508 delay, and (..) a Marshall ED-1 (..) for compression.

 

http://www.guitarplayer.com/artists/1013/norwegian-legend-terje-rypdal/12608

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2017 den 18.25, elektronaut skrev:

Googlet litt, og ser ikke ut til at den har isolerte outputs. Så da tipper jeg det er problemet.

Hvis du har et ekstra strømadapter liggende kan du jo teste å kjøre tuneren på egen strømforsyning for å verifisere.

That did it! Det ble tyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2017 den 12.53, skela skrev:

I anledning 70-års jubileet kan vi registrere at Terje Rypdal ikke gikk av veien for å benytte daisy-chain strømforsyning, Boss-pedaler, ferdigstøpte fargede patch-kabler (muligens Warwick), et lavtliggende plankebrett festet med gaffatape og noen av pedalene rett på gulvet :-)

 

 

TR-pedals.jpg

Innimellom mistenker jeg Rypdal for å drive gjøn med oss, og at lyden hans egentlig kommer fra et digert rack på sidescena.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, stromstans said:

Innimellom mistenker jeg Rypdal for å drive gjøn med oss, og at lyden hans egentlig kommer fra et digert rack på sidescena.

Tidlig Rypdal-lyd var vel strat til en Roland Space Echo til en Fender amp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skela skrev:

Tidlig Rypdal-lyd var vel strat til en Roland Space Echo til en Fender amp?

Akkurat det har jeg egentlig ingen formening om. 

Nåværende Rypdal-lyd er i alle fall et par Boss-pedaler inn i en AC30 og en Marshall. 

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, stromstans said:

Hvordan har du satt opp looperen? Du har jo en god del flere pedaler enn sløyfer. 

Pedalene på gulvet er ikke i looperen. Ellers har jeg Bigmuff og Mooer Black Secret sammen og de to delayene (Digitech Timebender og TC Flashback) sammen.
Edit: Og to modulasjonspedaler sammen (Marshall regenerator og hjemmesnekra phaser)

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Ataxia said:

Tar du med kommoden når du skal spille live? ;)
Er det en Verbzilla jeg ser bak der? Fin pedal, min første reverb. Føler den har blitt litt glemt de siste årene, i jungelen av reverb-pedaler som er på markedet nå. :)

Haha, hadde nok gjort det om jeg hadde spilt i band fortsatt ;) Nice stage prop :) Men spiller bare hjemme nå.
veldig kjekt å få de vekk fra gulvet.

Jepp, det er en Verbzilla, bruker den mest som shimmer. Funker fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.