Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Den 7/7/2017 at 22.16, ErikKlæptn skrev:

Dagens pedalbrett. Blir vel utvidet med en digitech drop om kort tid....begynner bli fullt, skulle bare ha tuner, delay og boost...."my villj ha meir faan villj ha fleir" som vi sier i trøndelag :P

IMG_1273.JPG

Fornøyd med dimebag wah'n? Er selv ute etter wah med lange sweeps og muligheter for finjusteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Berg skrev:

Fornøyd med dimebag wah'n? Er selv ute etter wah med lange sweeps og muligheter for finjusteringer.

Både den og 535Q er veldig fine, hadde Dime før og har 535Q nå. Er ikke mye forskjell på de egentlig, så begge bør funke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Berg skrev:

Fornøyd med dimebag wah'n? Er selv ute etter wah med lange sweeps og muligheter for finjusteringer.

Kjøpte den akkurat pga muligheten for finjustering. Synes fleste wahs blir for bright/skingrende, men denne fikk jeg justert perfekt:) Eneste er at jeg ikke får noe definer "klikk" når jeg tråkker for å aktivere...men mener dette skal også kunne justeres(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aphelion skrev:

Soul Food vinner her ass, både på pris og størrelse :) 

Hehe, tenkte mer på at de er helt identiske, med klon-logo osv.

Hvordan de låter blir noe annet. Soul Food virker fin ja, men har aldri eid en, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller :)

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ErikKlæptn skrev:

Kjøpte den akkurat pga muligheten for finjustering. Synes fleste wahs blir for bright/skingrende, men denne fikk jeg justert perfekt:) Eneste er at jeg ikke får noe definer "klikk" når jeg tråkker for å aktivere...men mener dette skal også kunne justeres(?)

Høres ut som den skal fungere godt for meg! Har i dag en Ibanez weeping demon, men er ikke helt fan av den auto wah'n. Blir så vanskelig om man skal legge seg helt bakers på weepet. 

Ahh, så man kjenner ikke at det sier "klikk" i det man aktiverer den liksom? Er vel en god led lampe i front som også indikerer at den er på også vel? Er jo kjekt det også, i forskjell fra de fleste andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Berg skrev:

Ahh, så man kjenner ikke at det sier "klikk" i det man aktiverer den liksom? Er vel en god led lampe i front som også indikerer at den er på også vel? Er jo kjekt det også, i forskjell fra de fleste andre. 

Mener huske det var et definert mekanisk "klikk" på pedalen som man kunne merke, men det har blitt gradvis borte. Det er en led som indikerer om wah er aktiv, men denne er på bakerste ende av pedalen (under hælen om du skjønner....og denne ser du jo ikke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lage en egen tråd, så jeg tar meg den frihet å spørre her.

Har endelig amp hjemme, så jeg begynner å GASe litt på pedaler. Men jeg trenger en base, så jeg leter etter forslag til et helt ålreit lite brett (5-6 pedaler) og en helt grunnleggende strømforsyning. Ser liit på Mooer Stomplate Mini og Micro Power. Trenger ikke strømforsyning som kan forsyne alle mulige fancy typer; jeg har ingen problemer med å shoppe pedaler som passer strømforsyningen, i stedet for motsatt. Begynner smått, så får manien sette inn etterhvert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro du meg, strømforsyning er det aller siste du bør spare penger på. Isolerte utganger er et must hvis du vil slippe et pedalbrett som låter som en mixmaster i snøstorm.

Strymon Ojai er knall til små brett (dog den koster det dobbelte av Micro Power). 

Endret av stromstans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være verdt å ta en titt på Thomann. De har en del bedre utvalg i billig-segmentet både på brett og strøm. Kjøpte en Harley Benton Power Plant Junior strømforsyning til brettet mitt derfra. 5 isolerte utganger på 120mA hver, og den funker helt fjell så lenge man ikke skal ha pedaler som trekker mye strøm. Ingen støyproblematikk i det hele tatt, og ikke merket noe til andre problemer heller. Koster 260kr + moms. Om du i tillegg finner et billig pedalbrett så kan du fort ende opp med å spare litt, selv med fraktpris og tollbehandling medregnet.

https://www.thomann.de/intl/harley_benton_powerplant_junior.htm

Ellers er det jo stadig vekk mye å finne på finn. Pedalbrett og strømforsyninger er jo ikke det vanskeligste å sende heller :)

Endret av Duckling
Husket litt feil gitt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Duckling skrev:

Det kan være verdt å ta en titt på Thomann. De har en del bedre utvalg i billig-segmentet både på brett og strøm. Kjøpte en Harley Benton Power Plant Junior strømforsyning til brettet mitt derfra. 5 isolerte utganger på 120mA hver, og den funker helt fjell så lenge man ikke skal ha pedaler som trekker mye strøm. Ingen støyproblematikk i det hele tatt, og ikke merket noe til andre problemer heller. Koster 260kr + moms. Om du i tillegg finner et billig pedalbrett så kan du fort ende opp med å spare litt, selv med fraktpris og tollbehandling medregnet.

https://www.thomann.de/intl/harley_benton_powerplant_junior.htm

Ellers er det jo stadig vekk mye å finne på finn. Pedalbrett og strømforsyninger er jo ikke det vanskeligste å sende heller :)

Det er jo gibortpris når jeg ser på andre strømforsyninger! Takk for tips ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.