Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Nytt år, nytt band, ny giv og nyrenska pedalbrett. Signalkjeda er Line 6 relay -> MSD wah -> TU2 -> (mono inn) AXE-FX ultra (stereo ut)-> Nemesis -> Ditto x4 -> fx loop return på to tilgjenglege ampar eller eit Carvin tube 100 sluttrinn. Dette oppsettet er mobilt og fint.  Brukar eg mine eigne toppar går det stereo ut frå TU2, inn i Egnater TOL 100 og Diezel Herbert med Axe-FX, nemesis og x4 i loopen på begge. Då utan ampmodellering sjølvsagt.

pedalbrett 250317small.jpg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 2,6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lagde et plexiglass- og aluminiumsbrett til tabletop'en min i går. Var luta lei av å stå bøyd over et bord med en bass foran meg som dunket inn i alt og ingenting. ?

Dette har etterhvert utviklet seg til en slags besettelse, men nå har jeg et beist jeg kan leve lenge med. 

Må si meg godt fornøyd med brett fra Mooer. To etasjer, softbag, festebrakett for PS i bunn og passelig med plass. Mye for pengene!  Ikke tenk på patchingen. Har en jobb å gjøre her. 

Posted Images

1 time siden, Lord Nelson skrev:

Nytt år, nytt band, ny giv og nyrenska pedalbrett. Signalkjeda er Line 6 relay -> MSD wah -> TU2 -> (mono inn) AXE-FX ultra (stereo ut)-> Nemesis -> Ditto x4 -> fx loop return på to tilgjenglege ampar eller eit Carvin tube 100 sluttrinn. Dette oppsettet er mobilt og fint.  Brukar eg mine eigne toppar går det stereo ut frå TU2, inn i Egnater TOL 100 og Diezel Herbert med Axe-FX, nemesis og x4 i loopen på begge. Då utan ampmodellering sjølvsagt.

pedalbrett 250317small.jpg

Herre min gode gud bedre meg opphøyd i annen potens for et opplegg! Du drepte hjernen min på Diezel herbert med Axe FX.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 13.3.2017 at 20.18, WelhavenT skrev:

Snart vår, så hva er vel mer naturlig enn å pusle sammen en ny pedalkombo på brettet. Tuner > OCD > Overrated Special > Small Stone. 

IMG_3685.JPG

Er du fornøyd med Small Stone-pedalen? Jeg har en, men volumet dupper kraftig når den er på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, Gahr skrev:

Er du fornøyd med Small Stone-pedalen? Jeg har en, men volumet dupper kraftig når den er på.

Veldig fornøyd, kanskje min favorittpedal. Merker ikke noe volumdrop her, bare deilig svosj :) 

Ellers Skal jeg gjøre om litt på brettet gjen. Blir Polytune > King of Tones > Boss CE-2 > Small Stone.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som er veldig uenig i signalrekkefølgen her? Wah, tuner, pitch, boost, drive og phaser. Har lite peiling på det og er heller ikke så nøye på det. Men hadde no disse pedalene liggende rundt omkring så tenkte det var på tide å få dem opp på ett brett igjen.

IMG_20170328_184956.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med oppsettet nå. 

TC Electronic Polytune > Analogman Sunlion > Analogman King of Tone > Boss CE-2 > EHX Small Stone

Kjører Beano boost'en inn i høyresida (OD) på KoT, det er snasne greier. 

IMG_3872.JPG

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, UglyCasanova skrev:

Boop!

801be384-7b3c-4bf4-90f2-7dbefc561e67.jpg

Singing Tree > Fuzz-E-Cat > RM-1N > Buzzz > TAFM > Raptio > Stamme[n] > Ditto X2 > Nemesis > Meatbox > Bitquest w/expression

Når jeg ser de brettene dine, skulle jeg egentlig ønske at jeg hadde pedaldilla. Fine kunststykker :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trommisen i bandet ønsket seg litt sånn synth-pad lyder. Da må man jo hive seg rundt. Inspirert av signalkjeden til den nye pedalen til Devin Townsend. Stereo-oppsett med to pedalbrett og to amper.

(Jeg ønsker meg en litt mer sånn metronomaktig trommis)

Delaybrett.jpg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• det hadde vært nyttig om du hadde tatt et skikkelig bilde ned i kassen, med hjelp av et godt lys. baksiden av gitaren kan også ha betydning, da det finnes typer av treverk som er mer verdifullt enn andre. det ser umiddelbart ut som om toppen er av gran, og broen ser ut som en slik "tysk bro" (burde vel egentlig hete "trønderbro", med henvisning til barten) som noen snakker om på gamle parlor-gitarer. tipper den er gammel, men uten en nærmere titt på mekanikken er det ikke enkelt å si. rosetten er veldig enkel, og med mindre den er laget av elfenben fra elefant, vil det nok tilsi at det var en økonomimodell da den ble laget. du burde ta av strengene og rengjøre (ikke med zalo) halsen, så man kan se den bedre også.
    • HEIC er et tullete fotoformat som enkelte telefoner tilbyr. Anbefales ikke å bruke det. Her er bildene; jeg konverterte dem for deg. Når det gjelder verdi så har jeg ikke den fjerneste anelse. Gitaren ser ganske herpet ut, så med mindre det er en eller annen form for samlerobjekt eller sjelden vintage-gitar så tviler jeg på den er verdt stort.
    • Ingen info samt bilder med et filformat som ikke lar seg åpne uten videre for de fleste, er faktorer som gjør det vanskelig å få gode og fornuftige svar på det du spør om.
    • Fant tilsvarende markering her: https://forum.pedalpcb.com/threads/led-polarity.5/  Ble da positiv lang pol til firkantet hull.  Dreit meg litt ut ift. doiden. Hullet i boksen til dioden var drillet opp akkurat over plasseringen på PCB'en, så hadde ikke behøvd å lodde på ledninger fra PCB'en. Jaja.  Ble lyd! Trodde riktig nok at pedalen døde etter ca. 30 sek med test, men tror det bare var ledningen til strømmen jeg klarte å dra ut av strømforsyningen. 
    • Tror bare du må prøve og fortelle hva som fungerte da.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.