Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, sarge skrev:

Jeg skjønner prioriteringen din. At du synes andres valg er latterlige får stå for din egen regning. Det er mange grunner til å bygge selv. Det er moro og tilfredsstillende å få til noe selv. Man kan få dimensjoner og spesialtilpasninger som ikke finnes på kommersielle brett. Man kan spare litt penger. Og er man skikkelig nevenyttig så kan man lage noe som er mye finere og/eller mer robust enn industriproduktene.

Man kan også lage løsninger der pedalene er skråstilt mens wah og volume står flatt mot gulvet. Ikke alle industribrett kan tilby dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sarge skrev:

At du synes andres valg er latterlige får stå for din egen regning. 

Det synes jeg absolutt ikke og det er heller ikke det jeg skrev.

Har full forståelse for at folk liker å pussle med egne brett og tydeligvis bruke masse tid på det. Jeg har bare min mening om at ett pedalbrett skal være lett og dra med seg frem å tilbake når det skal inn og ut av bygninger og biler frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble akkurat litt vel tight, men fikk forsåvidt plass til det jeg ville. Vurderer å bytte Aqua Pussen med f.eks. en MXR Carbon Copy, rett og slett for plassens skyld (bruker uansett fint lite delay, og kun som en lett spapback en gang i mellom). Skulle også ønske Deja-Viben var et ørlite hakk mindre, men det får gå, for den vil jeg ha...

IMG_1433.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Gahr skrev:

Ble akkurat litt vel tight, men fikk forsåvidt plass til det jeg ville. Vurderer å bytte Aqua Pussen med f.eks. en MXR Carbon Copy, rett og slett for plassens skyld (bruker uansett fint lite delay, og kun som en lett spapback en gang i mellom). Skulle også ønske Deja-Viben var et ørlite hakk mindre, men det får gå, for den vil jeg ha...

IMG_1433.JPG

Hva med en slik?

http://plaza.rakuten.co.jp/es335td/4006/

 

Edit: (Har en sånn og en Micro Vibe.. men tror Deja Viben er litt mer allsidig). 

Endret av skela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gahr skrev:

Hmmm, kanskje det var en idé? Men jeg liker Deja-Viben litt for godt...

Deja Viben har flere muligheter. 

 

Den tidlige LP Vibe, som kom før Pickle Vibe, låter bra.. men mangler bl.a 9v input og led-lys.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan like gjerne slenge med et bilde av dagens pedalbrett nummer to.. 

 

Ti år gammel Dd-20 med ekstern tap tempo, en Dunlop 95q, resten er vel selvforklarende. Catalyst er på luftetur fra pedalskuffen(e) men er vel ikke noen estetisk nytelse ved siden av Providence Stampede. 

 

Compressor er forøvrig koblet etter delay og chorus står etter delay (med mindre delayen står i en effects loop). 

 

 

 

 

rsz_img_20170112_003123.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gahr skrev:

Så var Aqua-Pussen erstattet med en Carbon Copy og jeg boret et lite hull til gitarkabelen. Vips!, så ble det bedre plass.

IMG_1454_zps6lj2pwww.jpg

Hot Cake er en av særdeles få overdrive pedaler Mark Knopfler har tatt seg bryet med å bruke. 

http://www.mk-guitar.com/2012/03/13/the-hotcake-overdrive-pedal/

Endret av skela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skela skrev:

Hot Cake er en av særdeles få overdrive pedaler Mark Knopfler har tatt seg bryet med å bruke. 

http://www.mk-guitar.com/2012/03/13/the-hotcake-overdrive-pedal/

Smart mann! Liker den pedalen meget godt. I kombo med Vox var det litt som å komme hjem. Av alle OD-er jeg har testet er det den jeg liker best i oppsettet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Puster lettet ut etter en lang dag med pedalommøblering.  Nå er det klart for åtte ukers skoleturné. Ved å heve brettets verdig med ti kroner (se bilde 3, hirr hirr) har jeg endelig fått plass til strømforsyninga på undersiden, hvilket åpnet for å skvise inn litt mer snacks. Måtte borre hull i plata foran på brettet for å få plass til ledningen, pent ble det ikke, menmen...

Har byttet ut en VPJR med en Dunlop DVP4 (som jeg helt ærlig synes er en forbanna drittpedal [av-av-av-PÅ], men det er verdt det pga plassbesparelsen). Har også endelig tatt meg bryet med å "snu" borrelåsen (teite T-Rex og deres standarder), så nå er det forhåpentligvis slutt på en skog av støv og hår i mellom pedalene. Undersiden ble et helsikes rot, og jeg har ikke strukturert nok hjerne til å få lagt strøm og lyd hver for seg, men jeg er ikke noe plaget av støy, så det blåser jeg egentlig i. Bunten med overflødig ledning er til expression-pedalen, så det går ingen lyd gjennom den. Får mark av at tuneren stikker utenfor toppen av brettet, så det spørs om jeg snart må få ut fingeren og skaffe meg en Polytune Mini.

 

IMG_3463.JPG

IMG_3461.JPG

IMG_3462.JPG

Endret av stromstans
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.