Web Analytics
Jump to content

pedalbrett

mojohead
 Share

Recommended Posts

12 minutter siden, Aphelion skrev:

Ja, en eller annen form for soloboost (volum eller helst EQ) pga. at lydmenn ofte er hjernedøde.

Jeg har en rekke 'boutique' pedaler av ymse sort liggende i skuffer og på pedalbrett... men ender som regel med å stappe noen Boss-bokser i en bag og bare koble opp det mest nødvendige for å få jobben gjort.. Det kobles vel på en volume pedal i ny og ne også.. :-)

Den 24.9.2016 at 13.48, UglyCasanova skrev:

Takker+bukker!

Dette er gitarbrettet mitt i det andre bandprosjektet mitt, Autom:

707d389d-125c-4e28-8a06-dddd24326206.jpg

PitchFactor > FV500H > Fuzzhugger Algal Bloom > Smallsound/Bigsound Pretty Years > Smallsound/Bigsound Fuck Overdrive > Nemesis > Space

Mmmmmmm, pørdi jers, Mmmmmmm.

• 1 month later...

Ny runde med "reisebrettet". Forsøker å holde meg under 5-6 strømkrevende effekter i dette formatet. Etter stadige omstokkinger lander vi nå på Budwah - EB jr - Korg Pitchblack - Proctavia - EVH Phase 90 - Dual Fusion OD/Boost - Carbon Copy delay. Forkastede kandidater flankerer brettet.. men tror her vi har funnet en passende pakke for allsidig bruk. Fuel Tank jr på undersiden. Har flere andre brett også men av litt uklare grunner fungerer det ofte best med nedskalerte varianter.  

IMG_0462.JPG

Og vi stabler overskuddspedaler på brett 2... Proctavia (igjen, har to stk), Dunlop 95q, EB volume, Polytune, Providence OD, Fulltone Catalyst, Carl Martin compressor, Analogman chorus,  DD-20, T-rex Tremster... Savner en Phaser.. 

image.jpg

Edited by skela

Endelig fått somla meg til å sette opp et skikkelig brett. Vært mye halvveis løsninger oppgjennom, men nå ble det ordnings!

Mangler en kabel fra bypass-utgangen på tuneren og til trigger-inngangen på Tremvelope, så det må lages.

Mye flytende godlyd ute og går her :)

Er det noen som har tanker om rekkefølgen er det bare å spille inn!

Tu2 - Gnarly - Red Snapper - Silver Apple - Broadcast - Jan Ray - Merman - Chorus - VM-PRO - Tremvelope - DMM - Echorec - WET m/EXP

20161123_000824.jpg

• Like 1

9 minutter siden, sekova skrev:

Endelig fått somla meg til å sette opp et skikkelig brett. Vært mye halvveis løsninger oppgjennom, men nå ble det ordnings!

Mangler en kabel fra bypass-utgangen på tuneren og til trigger-inngangen på Tremvelope, så det må lages.

Mye flytende godlyd ute og går her :)

Er det noen som har tanker om rekkefølgen er det bare å spille inn!

Tu2 - Gnarly - Red Snapper - Silver Apple - Broadcast - Jan Ray - Merman - Chorus - VM-PRO - Tremvelope - DMM - Echorec - WET m/EXP

20161123_000824.jpg

Etter tips fra That Pedal Show (Daniel GigRig) forsøkte jeg i dag å plassere tremolo etter delay (men før reverb). Det fungerte fint. Fra samme sted ble det også foreslått å plassere compressor etter overdrive, boost og andre gain bokser. det var også verd et forsøk. 

7 timer siden, skela skrev:

Etter tips fra That Pedal Show (Daniel GigRig) forsøkte jeg i dag å plassere tremolo etter delay (men før reverb). Det fungerte fint. Fra samme sted ble det også foreslått å plassere compressor etter overdrive, boost og andre gain bokser. det var også verd et forsøk. 

Sikkert gøyale effekter av det :) Akkurat denne tremoloen vil jeg nok ha før delay, siden den varierer i dybde/hastighet med hvor hardt jeg spiller. Ganske kult når du får forskjellig tremolo på ulike toner!

Hvordan blir det med comp etter od? Lange toner som gradvis blir reinere?

1 time siden, sekova skrev:

Sikkert gøyale effekter av det :) Akkurat denne tremoloen vil jeg nok ha før delay, siden den varierer i dybde/hastighet med hvor hardt jeg spiller. Ganske kult når du får forskjellig tremolo på ulike toner!

Hvordan blir det med comp etter od? Lange toner som gradvis blir reinere?

Compressor etter OD er finfint hvis du skal glatte ut nivået og ha mer sustain. Funker best med lav til middels gain med mindre du bruker compressoren som en boost.

Jeg er ikke så fan av compressor før OD, det blir fort en jevn monoton grøt. Fint hvis du skal pushe over grensa til feedback og lage elefantlyder, da. 

25 minutter siden, elektronaut skrev:

Compressor etter OD er finfint hvis du skal glatte ut nivået og ha mer sustain. Funker best med lav til middels gain med mindre du bruker compressoren som en boost.

Jeg er ikke så fan av compressor før OD, det blir fort en jevn monoton grøt. Fint hvis du skal pushe over grensa til feedback og lage elefantlyder, da. 

Det er vel standard rekkefølge innen pop og country. Men i mange sammenhenger kan comp med fordel plasseres senere i kjeden.