Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

IMG_4771.jpg

Chain: Seppuku Fuzz Overloader -> EQD Bit Commander -> Fuzzhugger Algal Bloom/OhNoHo CCB feedback looper -> Red Panda Context (gated verb) -> Dwarfcraft Memento -> Infanem 141G -> LAL Cyber Psychic -> Seppuku Kompakt Kassette -> Dr.Scientist BitQuest (kort hakkete delay) -> SS/BS No Memory (med masse pitch shifting i repeatsene) -> Industrialectric Echo Degrader -> Industrialectric RM-1N

Rett og slett det ultimate Svensktopp-brettet det der! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Hva synes du om Brigadieren? Evt. sammenlignet med andre delay pedaler?

Delay er for meg svært enkelt. Det finnes utrolig mange gode delaypedaler der ute. Spesielt for meg som liker en touch av digital delay.

Brigadier er (som jeg setter den opp vel og merke) en digital, enkel men klassisk delay som er noe varmere enn andre delay jeg har prøvd. Du kan selvsagt gjøre mer avanserte ting med den enn det jeg gjør om en er litt kreativ med mod og bucket loss funksjonene.

Jeg bruker den altså til en subtil ekko for å fete opp lyden ved gitarsoloer...

Grunnen til at jeg gikk for Brigadier over andre er muligheten for Favourite Switch, tap tempo OG Boost i en og samme pedal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å bytte ut replicaen med noe som gir meg litt mer muligheter, uten å bli for mye slik som Timeline ble. Brigadier står på shortlista mi over aktuelle pedaler, alltid greit å høre litt om andres erfaringer. :)

Men replicaen låter utrolig bra, så det er ikke hva som helst som kan erstatte den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timeline ble nok noe i overkant... ble mer skruing enn spilling på den for meg, så jeg kvitta meg med min.

Brigadier synes jeg også låter veldig mye bedre enn hva jeg klarte å få til med Timeline.

jeg synes også Strymon El Capistan låter mer blikkboks-ekko enn det jeg er komfortabel med... så jeg kan jo anbefale den på det varmeste, men anbefaler at du prøver den selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å bytte ut replicaen med noe som gir meg litt mer muligheter, uten å bli for mye slik som Timeline ble. Brigadier står på shortlista mi over aktuelle pedaler, alltid greit å høre litt om andres erfaringer. :)

Men replicaen låter utrolig bra, så det er ikke hva som helst som kan erstatte den. :)

Espress Tape Delay er knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espress Tape Delay er knall!

Jepp, jeg har prøvd å selge min ettpar ganger men angrer alltid og trekker annonsen. Oppdager stadig nye ting ved den jeg liker og har hatt den i et års tid nå og mye materiale er gjort med den så er fare for at den blir permanent. Nå vil jeg ha en EAR Ad4096 i tillegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk synes de må skru så mye på Timeline. Skrudde meg fem-seks presets når jeg fikk den og har stort sett bladd i dem siden den tid.

Tror ikke jeg har lagd nye presets på halvannet år...

Hele poenget med Timeline er fleksibilitet og kreativitet... dessverre litt kompromiss på lyden imho, så det var ofte litt skruing for å få det litt bedre. Lyden var forsåvidt grei nok, men til mitt bruk og mine preferanser så slår Brigadier Timeline så det svir... uten at jeg skal påstå den ene er bedre enn den andre. Nesten så jeg ikke kjente igjen dBucket settingen fra Brigadier... så hadde jeg også Mobius og hele raklet med hvilke pedaler som skulle inn/ut av signalkjeden og hvilke presets som skulle settes så brukte jeg mer tid på å skru lyd enn å spille gitar... så jeg har solgt det meste og har endt opp med ett enkelt brett og skal sette opp ett litt større til hjemmebruk, men fortsatt back to basics... og jeg hadde to presets jeg brukte, og det får jeg på Brigadieren også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skal vi se her. Bort med Nova System. Ble litt svimmel av menyene. Usikker om jeg beholder den, er ikke typen som setter seg ned og lager presets.

Prøver ut litt "nye" pedaler. Nesten kjemisk fritt for fuzz nå (øving og så en tur i studio om en halv måneds tid med ett prosjekt som er så fuzzfritt som det er mulig å være).

Sparkle Driven fikk jeg i dag. Tok ikke mange minuttene med Telecaster og Marshall-klonen min før jeg fant ut at den var en stayer. Litt usikker på plasseringen av noise gaten, må teste flere plasseringer.

034CC596-F52C-4273-9CB2-76C8E42FAC4A_zps

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.