Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Fikk laga meg ett midlertidig pedalbrett etter at Aph "klaga" på løse pedaler i går. :D
Skal bytte patchekabler så jeg får vinkla plugger der det trengs. Det å stripse fast pedalene funka fjell.
Har en koffert som dette brettet skulle passe i, men jeg har jo driti meg ut så brettet blei litt for høyt.

La pedalstyret på hylla i tenåra og siden benyttet meg av ymse digimodeler etter dette ved behov. Men disse digitale dingsene låter jo stort sett ikke bra da.
Har stort sett spilt musikk der det har holdt med gitar plugga direkte i amp, men nå var tiden inne igjen for noe effekter.

post-1912-0-64811800-1372329796_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nusselig. Hva slags musikk spilte dere (ingen vrengpedaler..)?

Spilte på akustisk i går, sammen med en på el-bass og en med diverse håndholdte rytmeinstrumenter og et munnorgel (eller hva det nå heter...) Så da ble det et lite DIY brett for anledningen, med litt modulasjon og delay for å variere lydbildet litt. Ingen hardrock konsert for å si det slik, men mer rolige akustiske versjoner av div pop låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har justert på brettet mitt.

Synes kanskje noe overload'et, men funker for meg.

Bruker brettet med alle gitarene; strat, strat med HSS og en es335.

Spiller mest hjemme i kjeller'n, og alltid ute etter den ultimate PF/DG sounden. Blant annet.....

Lurer på å styre litt i kaoset med en controller, f. eks Carl Martin Octa Switch II.

Noen som har erfaringer med slikt?

Tuner først, så følgende i noise reduction-sløyfa:

Comp - boost - distortion - distortion/overdrive -

Deretter eq - modulasjonspedalene

Retur til NS-2.

Deretter ekko - analog ekko - reverb

Bruker en Super Sonic 22, og legger evt. Ekko/reverb i loopen til amp'en.

post-2651-0-71949400-1372604598_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny koffert (Diago PB03) denne uken. Er ikke bare-bare å få plass til alt. Mangler t-rex goliath strømforsyning (plass avlagt med hvitt ark øverst til venstre) som er bestilt; og en looper á la RC-3 eller Jamman solo, som skal få plass istedenfor LS-2 merket med "rc-3".

Innhold er som følger:

AKG SR-40 trådløs mottaker

TC electronics polytune mini

EHX superego

Mooer blues mood

EHX octave multiplexer

ADA APP-1 preamp

EHX micropog

MXR fullbore metal

MXR 10-band EQ

Boss LS-2

Wobo double looper

Zoom MS-50G

EHX Freeze

AMT SS-20 Preamp

post-7216-0-74372400-1373098231_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

9343809996_5afae7a1fe_c.jpg

Se der ja, endelig ferdig kablet? Ser meget bra ut!

Satser på å få min DPC i drift i løpet av august, funket dårlig med de flate pluggene på mitt brett (interessert i 10-15stk?), så skal gjøre ett forsøk med loddefritt fra Lava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liggende igjen endel plugger, men takk for tilbudet!
Brukt månedsvis på å få karra meg til å fullføre det her, greit å få det litt på stell.

Har fått på tuner etter bildet ble tatt, gjenstår å få på EP booster etter Timelinen, må bare psyke meg opp på å lodde en kabel til.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.