Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Fett! Har lyst på en replica, hvis jeg får mye penger seff, hehe. I hvilken sjanger spiller du mest? Mye muligheter med det der vil jeg tro! : D

Spiller ganske mye forskjellig. Mye litt gammel rock og tungrock, men liker litt mer moderne, eksperimentelle ting også. Blir litt jazz og blues og sånn også. Liker musikk fra de fleste sjangere, så jeg synes det er greit å muligheten til å spille det meste.

Replicaen er en veldig fin delay. Den har ikke særlig mange funksjoner og stæsj, men den er veldig flink til å høres fin ut.

Fett bret fiskehode. Stereo er gøy ^_^

Hvilke pedaler er det du kjører stereo?

Takk. :)

Splitter signalet med Deluxe Moon Phaseren. Dry-signalet går gjennom DD-3 til Valvetrain-forsterkeren, wet-signalet går til Riveraen som har Replica i effektsløyfa. Signalet til Riveraen går også gjennom en stereo chorus som jeg har plugget inn en "dummy"-kabel i stereo-utgangen på. Det gjør at bare wet-signalet går til forsterkeren, så jeg får stereo-chorus også.

Synes egentlig det morsomste akkurat nå er å sette delay-tiden på Replicaen dobbelt så lang som på DD-3 slik at jeg får ping-pong ekko. :)

Endret av fiskehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker fint før vreng, men bra etter også. Fikk litt volumboost noen ganger da jeg hadde den i sløyfa, det er derfor jeg har satt den foran.

Den støyer ikke mye, men på en del settinger kan man høre litt susing når pedalen er på og man ikke spiller. Den kan absolutt brukes til mer diskret phaser også, bare å skru ned Trajectory-knappen. Tremolo-settingen fungerer også helt greit, selv om den ikke er så veldig spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bygge meg et brett, men teppe er jo nesten like bra...

For tiden bruker jeg disse:

Det er altså fra venstre øverst EH Octave Multiplexer, Morley øh, hva heter den da... PWA eller noe sånt, TU-2, BYOC Digital Echo & Ping Pong, BYOC Tremolo, GE-7, denyeverythingmoddet DS-1, og BB Preamp. Rekkefølgen er tilfeldig.

DSC00637.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forumets styggeste pedalbrett? :lol:

DSC00711.jpg

DSC00712.jpg

EDIT: Har av praktiske og estetiske årsaker ryddet opp litt. Teipen er der fremdeles, men jeg har planer om å ordne noe som er mer behagelig for øyet. På den annen side spiller det egentlig ingen rolle så lenge det HØRES riktig ut :lol:

DSC00741.jpg

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan like greit lage en post, siden jeg nettopp har registrert meg her. Jeg har kuttet litt ned på effektsamlingen, nå går det i kvalitetsenheter som brukes mye i studiosammenheng.

En kjapp liste og ikke ment som noen form for rekkefølge:

- 2 x Korg SDD 3000 Digital Delay

- 1 x Korg A3 PSP

- 1 x Boss DD-3

- 1 x Line6 Echopark

- 1 x Boss Digital Delay RDD-10

- 1 x Boss Digital Reverb RRV-10

- 1 x Boss Octave OC-2

- 1 x Boss Digital Dimension DC-3

- 1 x Boss Harmonist HR-2

- 1 x Boss Slow Gear SG-1

Samt den siste versjonen av E-bow og noe annet småtteri. Som dere ser er det mange delay-enheter, jeg er veldig glad i å mikse og trikse litt med delay. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Aphelion fått som han vil! Har satt phaseren min FØR vreng, og jeg er veldig fornøyd. Mikset og trikset en del og fant det komfortabelt til slutt. Ellers så har jeg også satt mølleren før kranken for å få muligheten til å tighte opp kranken litt, men jeg får ikke brukt volumboosten i mølleren da. Litt synd men jeg kan vel leve uten. Her er det nye bildet:

img3069ji3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.