Web Analytics
Jump to content

Marshall MF Half Stack

TranQ

Recommended Posts

Tenker å kjøpe men amp. Tenker å svi av ca. 20 laken. Har ikke så mye peiling på sånt, men jeg foretrekker rør.

Jeg spiller for det meste pop, rock og metal og bruker en Tonelab SE og en USA strat. Det som er mest prekært for meg er at forsterkeren har en bra clean lyd. Kvaliteten på lyd er selvsagt viktigere enn lydnivå. Jeg er også opptatt av god bassgjengivelse.

Er dette noe å samle på?

Marshal MF Half Stack

Om du skal bruke tonelaben, så kan det kanskje være en ide å heller kjøpe et sluttrinn og et godt kabinett?

Ellers så har jeg hørt mye godord om MFen. Men dette er igjen av en kar som spiller blackmetal. Har ikke testet den selv, så vet ikke hva den er god for.

Uansett så er det mye å se på i den prisklassen du nevner. Bare let opp flere forsterkere og grav, så får du nok noen svar.

Om du skal bruke tonelaben, så kan det kanskje være en ide å heller kjøpe et sluttrinn og et godt kabinett?

Å bruke tonelaben som preamp mener du? Som sagt, jeg har ikke veldig mye peiling på teknologien.

Hva stil spiller du hovedsaklig?

For å spesifisere spillestilen min: Jeg spiller for det meste musikk type Dream Theater, A.C.T, Neal Morse, Spock's Beard og en del gammel prog som Kansas og Pink Floyd. Bandet spiller en del pop covers samt egenkomponerte. I tillegg bør ampen være allsidig, da jeg liker å eksperimentere med ulike sjangre. Noe jeg ikke spiller er den mørke typen metal.

Edited by TranQ

Tror jeg villa tittet på ting fra produsenter som: Laney, Diezel, Mesa Boogie osv. Jeg tror kanskje jeg ville sett eksra mye på Diezel...

Hvis det er allsidighet du vil ha og har 20 k å bruke tror jeg nok jeg villa satsa på et rack med en god preamp.

Har selv aldri prøvd en MF, men det jeg har hørt hørtes jævli death/black metal ut mener jeg å huske.

Vær så snill og ikke bruk penga dine på en mf, jeg ber deg!

Vil da anbefale deg å kjøpe brukt ettersom du tjener på det.

Så en Diezel herbert til 20t på godlyd.no en gang og den spiller drit bra :)

En Custom OD100 kanskje? de har vakker vreng og hadde vært konge til dream theater

Edited by El Anders

Huffamej, ja styr unna den MF`n.

Du får ufattelig mye snacks for 20k så du bør virkelig bare teste alt mulig du kan komme over. Selv om kanskje en butikk som har godt utvalg er langt borte, så koster det ofte ikke mer en ett par hundringser hver veg med norwegian :D

Mesa boogie Mark IV er en ufattelig digg amp. Den må du bare sjekke ut. Den kan hente de fleste tonene du vil behøve. Ingen problemer å få hverken pop, rock, heavy eller beinharde svartmetalltoner ut av den. Brukt kan du få topp fra 11-12 lapper. Combo kanskje noen kroner xtra.

OG som phonicle anbefaler, Randall sin MTS serie. I topp\combo format så finnes det ingenting som kan slå alsidigheten til disse. Hvertfall ikke med rør hele veien. Dyre er de heller ikke om du får henta dem fra andre siden av dammen. :D Her kan du høre litt lydklipp av de forskjellige modulene.

http://www.bandslink.com/randall.htm