Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spandex


Myú

Anbefalte innlegg

Hei og godt nyttår :)! Endelig fått nytt gear og mekket oss et, ja, helt :mellow: hjemmestudio.

Yeesj, dette var ikke lett :unsure:.

Innspillingen altså. Lydkvaliteten er vi ganske fornøyd med.

Brukte 10 timer på å spille inn og redigere.

Anyway, hva syns dere?

sangen

Endret av Myú
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det jeg tenker når jeg hører sangen:

-"Mama take this badge off of me..."

-Teksten litt vanskelig å få med seg iblant.

-Trommene var for høye, gitarlyden for spak og redd - veldig tørr..

-Veldig boost på gitarsoloen..

-Jeg syns trommegrooven før soloen ble litt for "visefremtrommisen"-aktig.. Det passer på soloen, men på verset gjør den det litt mer kaotisk slik jeg ser det..

Men alt i alt, så har dere mekka en hel låt da. Og det er bare pirking det jeg driver med.. Keep ut the good work!

(Men til neste gang, så kanskje ta et noe annet komp en en låt alle kjenner ut og inn.. Jeg hører bare "knock knock"..)

Kan ikke tenke på noe mer i farta..

-Hei! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder! :blink: Mama take this badge off of me? Guns and Roses?

Lastet ned "Knocking on Heaven's Door" av Guns and Roses akkurat nå. Har aldri før hørt noe av bandet engang.

Men det har de tre andre i bandet. Og det ligner dritmye. <_<

Takk uansett Mikke, er enig med det du sa.

Endret av Myú
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaristen innrømmer at måten gitaren var spilt på og riffet ligner mye på Knocking så riffet og vokalmelodien skal endres. Så neste gang blir det noe mer originalt og kreativt enn dette. :)

Uansett, kan noen si noe om innspillingsmetoden?

Først tok vi opp trommer med svakt hovedriff, så rytmegitaren ordentlig, så bassen, så ekstrariff, så solo, og til slutt vokal. Vi redigerte litt innimellom og helt til slutt.

Men har dere noen bedre forslag til hvordan vi kan spille inn?

Endret av Myú
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Percingen i begynnelsen høres ikke bra ut, kutt den ut, eller finn på noe annet. Hva med litt synth?

- Bruk metronom! Tempoet svinger veldig i begynnelsen.

- Bruk pan for det den er verdt. Alle ting kan ikke ligge midt i lydbildet, cymbalen er f.eks alt for dominerende, få den ut til siden.

- Husk at bass og basstromme alltid skal være gode venner, prøv å finn ut en felles rytmefigur.

- Gitarsoloer liker ikke skarpbrekk som er ute av rytme! Hold stødig puls når det er gitarsolo.

Jobb videre med låta nå gutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Du kødder! :blink: Mama take this badge off of me? Guns and Roses?

Lastet ned "Knocking on Heaven's Door" av Guns and Roses akkurat nå. Har aldri før hørt noe av bandet engang.

Men det har de tre andre i bandet. Og det ligner dritmye. <_<

Takk uansett Mikke, er enig med det du sa.

Haha, herreskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Percingen i begynnelsen høres ikke bra ut, kutt den ut, eller finn på noe annet. Hva med litt synth?

- Bruk metronom! Tempoet svinger veldig i begynnelsen.

- Bruk pan for det den er verdt. Alle ting kan ikke ligge midt i lydbildet, cymbalen er f.eks alt for dominerende, få den ut til siden.

- Husk at bass og basstromme alltid skal være gode venner, prøv å finn ut en felles rytmefigur.

- Gitarsoloer liker ikke skarpbrekk som er ute av rytme! Hold stødig puls når det er gitarsolo.

Jobb videre med låta nå gutter!

Jeg hadde idé om en enkel synth/el-piano i bakgrunnen som kunne fade inn i refrenget for å fremheve det, men de andre forlanger en "überproff" keyboard-dude i så fall. Angående tempoet var det ikke fullt så lett for en noob som meg, jobber med saken, men vil bare nevne at takten er i full kontroll når låten spilles "live", var bare litt nytt dette med spor for spor. Og skal slutte med å kødde med cymbalene. :)

Når det gjelder bassrytmen er jeg også helt enig og skjønner nøyaktig hva du snakker om. Dette skal jeg prøve å få uttrykt meg til bassisten på en mer seriøs måte.

Vi skal snart gjenta hele tingen, endre litt på låten, og huske godt på den gode kritikken vi har fått. Tusen takk. :)

Endret av Myú
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajajaj... Neste gang bør dere sørge for at gitaren er skikkelig stemt (best som mulig, i alle fall). Når jeg hørte på starten, fikk jeg litt rare ansiktsuttrykk. Ligna, som sagt, no heftig på knocking on heavens door. Rytmen skjærer ut noen steder, men ikke slik at det er fryktelig irriterende.

Ellers var det ikke så verst. Bare jobb litt videre med den, så kan dette bli virkelig bra, dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajajaj... Neste gang bør dere sørge for at gitaren er skikkelig stemt (best som mulig, i alle fall). Når jeg hørte på starten, fikk jeg litt rare ansiktsuttrykk. Ligna, som sagt, no heftig på knocking on heavens door. Rytmen skjærer ut noen steder, men ikke slik at det er fryktelig irriterende.

Ellers var det ikke så verst. Bare jobb litt videre med den, så kan dette bli virkelig bra, dette. :)

Enig i dette, men det aller viktigaste: Stem gitarane skikkelig før studio-opptak, resultatet blir mykje proffare. Spesielt ei streng på rytmegitaren er out of tune, og det er litt grusomt på introen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajajaj... Neste gang bør dere sørge for at gitaren er skikkelig stemt (best som mulig, i alle fall). Når jeg hørte på starten, fikk jeg litt rare ansiktsuttrykk. Ligna, som sagt, no heftig på knocking on heavens door. Rytmen skjærer ut noen steder, men ikke slik at det er fryktelig irriterende.

Ellers var det ikke så verst. Bare jobb litt videre med den, så kan dette bli virkelig bra, dette. :)

Enig i dette, men det aller viktigaste: Stem gitarane skikkelig før studio-opptak, resultatet blir mykje proffare. Spesielt ei streng på rytmegitaren er out of tune, og det er litt grusomt på introen.

ja.. det var vel min feil det da.. :blush: (vokalist og rytmegitar)

men vi skal tenke litt mer på detaljene neste gang, dette var bare ett lite opptak for å se hvordan tinga fungerte.

takk for mye god kritikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.