Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G3


Goggen

Anbefalte innlegg

Kjøpte DVD'n fra konserten i 1996 med Satriani, Johnson og Vai. Dessverre var det bare 3 låter hvor de spilte sammen, men det tror jeg er det aller beste jeg noensinne har hørt. At det går ann å få enkel blues til å låte så bra, hadde jeg nesten ikke trodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh Ja!

Noen som vet åssen han får den glassete toppen på cleanlyden? har prøvd å få til det jævli lenge.. Kanskje dere ikke skjønner hva jeg mener .. Men han har en skikkelig "skarp" , definert nesten glassert lyd... Som er bare helt RÅ

Så om noen har no tips der , så vil jeg være deres slave resten av livet..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EJ bruker 2 Deluxe Reverb'er for clean lyden sin

han bruker en 71 DR på venstre siden og en 65 DR på høyre siden.

han har 3 "hoved" effekter for clean lyden sin.

1 T.C electronix chorus pedal

1 Maestro Echoplex

og 1 electro harmonics memory man.

Fender ampene kan jo være moddet da, men jeg tror også at han bruker diverse høy klasse rør ala Mullard, Telefunken osv.

mer info på www.ericjohnson.com

ja...så har jo gitarene hannes veldig mye å si...+ mye tone fra fingrene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har G3 filmen. Helt sinnsyk rå...

Må si at Eric Johnson er den beste jeg har hørt spille Red House, ikke det at Vai og Satriani spiller bra men Eric spiller faktisk best av de tre når de spiller sammen. Har ikke så fete låter og det er jo viktig... Men SRV låta Ruuuler da, når han drar sliden og slipper den!!!

Blue_face

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best og best fru Blom. Er ikke tilhenger av å diskutere hvem som er best. Eric spiller jo rytme/lead mens Joe og Steve spiller (hva skal man kalle det)... backing og licks. Sikkert fordi de ble enige om det fordi Eric's stil, lyd og effecter passer best til det i den låta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.