Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stemmer du ned gitaren før du går på fly?


Sorg

Anbefalte innlegg

Er dette noe vits? Kjenner en som sendte gitaren over til USA og glemte å stemme ned og den var like fin. Men tynn Ibanez hals og greier..

Hvis jeg skal opp i lufta med en gitar med vibsystem... Vil det være mulig å sette tremol-noen på full stop (hardtail) og deretter slakke strengene, og på dette viset unngå at jeg må sette opp ting på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt unødvendig på elgitar. Kassegitarer i innsjekket bagasje kan være et poeng for å skåne gitarhodet dersom kassen ramler i bakken under lasting/lossing. Det viktigste er å polstre gitaren bra, særlig under hodet, slik at den ikke kan bevege seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får gitarer tilsendt fra utlandet ber jeg alltid om at man slakker strengene litt slik at presset på halsen ikke er for stort i tilfelle kraftig støt under frakt (noe som ikke er usannsynlig).

Jeg foretrekker det, andre er redd man får masse pes med å sette opp igjen gitaren.

Det blir litt opp til den enkelte, det trenger jo ikke være nødvendig.

Som det ble nevnt over her er vel god pakking det viktigste, det at gitaren ligger helt stødig inne i kassen slik at den ikke kan bevege seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med å gjøre at det er ok hvis du får den med inn på flyet, men hvis den havner blant bagasjen er det verre... Kanskje høyere trykk der?

Det er hvertfall pga trykkforskjeller det anbefales å stemme ned, men dette er nok ikke tilfelle i kabinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.