Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus


Mr Mo

Anbefalte innlegg

Selv spiller jeg gitar, men jeg må si at jeg har sansen for Primus. Liker dette med at det er bassen som for en gangs skyld tar det meste av showet.

Mange som sier at Primus er så harry og dårlig, men det er akkurat det jeg liker med Primus, at de spiller litt annerledes musikk.

Jaja, uansett, hva synes dere om Primus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt på primus i mangen år, men du blir fort lei av den irriterende stemmen til Les Claypool. Tim Alexander og Larry Lalonde er de mest interessante musikerne i bandet. Claypool er en teknisk dyktig bassist, men det e langt mellom de minneverdige bassgangene hans. Altfor mye fjas-slapping spør du meg. Kjapp slapping hørres bra ut i soloer men ikke i sanger med vokal. Men tappingen han har gjort, f.eks i sangen D.M.V og Jerry was a race car driver, er klassiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^Haha, det kan man si. Har ikke så mange album med dem, men favoritten er Sailing the Seas of Cheese.

Jeg liker det meste de har (og jeg har det meste :D ), men jeg synes Frizzle Fry er fetest siden den er hakket mer kompleks og heavy enn de andre. Drev i en periode og samlet på de mere obskure utgivelsene til Claypool. Har Colonel Claypool's Bucket of Bernie Brains, Les Claypool's Flying Frog Brigade, Oysterhead, Sausage, og jeg lurer på om jeg ikke har Holy Macrel-skiva hans også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er Colonel Claypool's Bucket of Bernie Brains forresten? Har bare hørt sangen Buckethead og den likte jeg :)

Litt anderledes lydbilde (enn Primus), de har med seg en keyboardist (legendariske Bernie Worell fra P-Funk) og Buckethead spiller jo litt anderledes enn Larry. Lenge siden jeg har hørt på skiva, vet ikke engang hvor jeg har den. Men du finner sikkert noen klipp på internet - så kan du høre selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt på primus i mangen år, men du blir fort lei av den irriterende stemmen til Les Claypool. Tim Alexander og Larry Lalonde er de mest interessante musikerne i bandet. Claypool er en teknisk dyktig bassist, men det e langt mellom de minneverdige bassgangene hans. Altfor mye fjas-slapping spør du meg. Kjapp slapping hørres bra ut i soloer men ikke i sanger med vokal. Men tappingen han har gjort, f.eks i sangen D.M.V og Jerry was a race car driver, er klassiske!

jupp, primus uten claypool hadde vært MYE bedre vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.