Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Utdanning! Hvilke skoler er bra?


Duckster

Anbefalte innlegg

Hei! Går nå på Viken folkehøyskole og er klar for litt mer utdanning innen musikk. Målet mitt er i grunn å bli artist, produsent og låtskriver. Har drevet med hjemmestudio snekring i et år nå, og føler meg rimelig trygg i cubase nå. Vil gå på en skole som hvor jeg helst kan utvikle meg først og fremst som produsent, men med låtskriving og læring om industrien også i sentrum. Har tenkt litt på LIPA, paul mccartney skolen i england, men skummelt med tre år i utlandet.. NISS og Noroff er også noe jeg har tenkt på. Hvilke andre skoler i norge finnes det i denne "sjangeren"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånekassen har berettigelse for Berklee, hvis du er laga av gryn kan du jo ta Musicians Institute i LA, evt MI i Japan... Ntnu og UiO har begge musikkprogram. Lipa er jo rimelig vanskelig å komme inn på, men tror trøndertun har et sammarbeid med dem, så du kan jo gå på tunet et år først. Det er sikekrt både gøy og lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være en partypooper eller noe slikt, men om du skal utdanne deg innen noe slikt, så er det stor risk for at du blir sittende uten jobb + lån på mange hundretusen etter utdanningen.. om du kan få ting til å høres bra ut, og har en haug med kontakter, så kommer du deg egentlig like langt.

og musikkmarkedet er vell en av de mest rivaliserende og konkuransepregede yrkene man finner.

just sayin'...

edit: men om du virkelig, virkelig brenner for dette, så go for it :P skulle ikke prøve å skremme..heh.

de skolene som er nevnt til nå, er jo verd å sjekke ut.

hva har du av utdannelse fra før av?

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er jo klar over de tingene, men med tanke på at jeg vil bli produsent er det veldig greit å lære det på en skikkelig måte. Når jeg i tillegg ikke vet hva annet jeg skal gjøre neste år tenker jeg det er greit å gå på en skole, lære mye og få kontakter. Har ikke bestemt meg ennå da :) Skal uansett spille konserter og jobbe med musikken på den måten i tillegg, uansett hva jeg gjør neste år. Har heller ikke et fullt band å spille med foreløbig ;)

Offtopic: Sigmund kjenner jeg ja, hyggelig kar :) Læringsforholdene er generelt veldig bra på Viken, det er det beste valget jeg har gjort noensinne.. Jeg har vokal som hovedinstrument på jazz/pop/rock, så vet ikke first-hand hvordan det er, men alle gitaristene her har bare blitt bedre og bedre :) Spiller gitar også i musikkformidlings-bandet, bare så det er sagt ;)

Viken er forsåvidt den eneste utdanningen jeg har i musikk foreløbig. Har gått på TenSing Seminar en uke to år på rad, med gitartime hver dag, men kan vel ikke regnes som utdannelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kansje jeg kan svare litt dypere på læringsforholdene på viken når d gjelder gitarister, vel, ettersom jeg går der!

de er knall

konge lærer! utdanna ved musikkhøyskolen i oslo, vannvittig gehør og oversikt over alt han driver med. ikke no shreddefyr, noe som egentlig burde passe alle som vil satse på musikk... (hehe)

du kan øve hvor mye du vil, viss du vil kan du øve 8 timer om dagen, eller så kan du være sosial hele tia og drite i gitar.

det som er greit med viken er at det ikke er no utprega sjangerskole alla sund og toneheim er mer jazzretta, her kan vi spille jazz eller pop, og alltid noen som er klar for å spille litt rock!

anders: gå på niss, så starter vi band i oslo neste år! må bare bli kvitt den hersens senebetennelsen;)

ps, snakkes om 2 dager!

mvh erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.