Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kombinert delay/reverb-tråkkert?


PerA

Anbefalte innlegg

Nå er tiden kommet for å gjøre noen utskiftninger i utstyret.

Har hatt en Boss ME-50 i en stund, og nå er jeg lei. Jeg vil ha tråkkerter, de er mye tøffere.

Dessuten har jeg ikke bruk for en million effekter, faktisk har jeg kun de siste 2 mnd brukt BD-2-vrengen, Uni-Viben, delayen og reverben på forsterkeren min.

Ergo har jeg tenkt å kvitte meg med ME-50en og anskaffe meg følgende:

- Tuner.

- En bluesaktig vrengpedal som ikke er for dyr.

- Delay.

- Reverb.

Jeg håpet derfor på å kunne finne en pedal som har både delay og reverb kombinert.

Forslag?

EDIT: Jeg har ikke så veldig god råd.

Endret av Tarin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du en kombiner Reverb/Delay pedal? Normalt så pleie de fleste av oss å bruke den innebygde reverben i forsterkeren. Men men, hver sin smak. Som nevnt tidligere så er det kun den BOSS pedalen jeg og kommer på som kombinerer både reverb og delay. Men hvis du er på let etter en god delaypedal og ikke har brukt for en delay som har 2000ms, så vil jeg anbefale deg Carl Martin Red Repeat. Den har en fin varm vintage lyd og låter ikke digitalt på noe måte. Jeg syns BOSS sine delayeffekter låter alt for digitalt og kaldt. Red Repeat er og billig i innkjøp, ca 895.- i følge listepris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hughes & Kettner Replex? Har ikke prøvd den selv, så kan ikke komme med erfaringer.

Er jo langt fra alle som har innebygd reverb i forsterkeren. Ofte så er også denne reverben ikke helt i tråd med hva en vil ha.

Carl Martin pedalene er jo gode. Har dog kun prøvd Delayla (om det var det den het).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hughes & Kettner Replex? Har ikke prøvd den selv, så kan ikke komme med erfaringer.

Er jo langt fra alle som har innebygd reverb i forsterkeren. Ofte så er også denne reverben ikke helt i tråd med hva en vil ha.

Carl Martin pedalene er jo gode. Har dog kun prøvd Delayla (om det var det den het).

Når det kommer til reverb så har T.Rex Room Mate, en rørdrevet pedal med reverb som selges på Godlyd.no til 2650.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo har jeg tenkt å kvitte meg med ME-50en og anskaffe meg følgende:

- Tuner.

- En bluesaktig vrengpedal som ikke er for dyr.

- Delay.

- Reverb.

Da hadde jeg prøvd å finne en TS9 og en TU2 brukt og kjøpt en reissue AD9 eller en DD20 eller prøvd å finne de også brukt.

Drit i reverb.... ingen som bruker det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo har jeg tenkt å kvitte meg med ME-50en og anskaffe meg følgende:

- Tuner.

- En bluesaktig vrengpedal som ikke er for dyr.

- Delay.

- Reverb.

Drit i reverb.... ingen som bruker det lenger.

Hva er det egentlig du får deg til å si? MANGE bruker reverb, det er nok ikke noe som kommer til å gå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i reverb.... ingen som bruker det lenger.

Hva er det egentlig du får deg til å si? MANGE bruker reverb, det er nok ikke noe som kommer til å gå over.

Hvem?

Er du seriøs nå er jeg redd for deg... Gidder ikke å ramse opp, du har google selv, men kan nevne en spesiell som jeg synes bruker reverb veldig fint - The Edge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs nå er jeg redd for deg... Gidder ikke å ramse opp, du har google selv, men kan nevne en spesiell som jeg synes bruker reverb veldig fint - The Edge.

The Edge bruker en reverb pedal? Don't think so.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs nå er jeg redd for deg... Gidder ikke å ramse opp, du har google selv, men kan nevne en spesiell som jeg synes bruker reverb veldig fint - The Edge.

The Edge bruker en reverb pedal? Don't think so.

Nei, han bruker ikke reverbpedal, han bruker Lexicon prossesor i racket. Jeg har ikke sagt noe om pedal eller ikke, var du som sa at ingen bruker reverb lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.