Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

akustisk gitar?


LASL

Anbefalte innlegg

Hei og ho, godt nyttår forresten.

Det har seg sånn at jeg har begynt å snuse på akustisk gitar i det siste, og nå som julenissen har vært her har det blitt et realistisk prosjekt. Problemet mitt med gitarer er at jeg er venstrehendt, og lærte meg den måten fra starten, så.. Jeg får ikke prøvd gitarene jeg kjøper på forhånd, så fremt jeg ikke er skikkelig heldig.

Prisklassen jeg leter i er 4000-6000 (muligens litt høyere, men helst ikke). Skal være stålstrenger, med preamp, tenkte jeg meg. Har sett litt på Takamine EG530C som er tilgjengelig i lefthand. Er det noen som har prøvd denne modellen, i enten left eller righthand? Spillbarhet, etc?

Takamine gitaren ligger på ca 5 lapper her i Norge, og jeg har jo intrykk av at Takamine er et kvalitetsmerke, men jeg har ingen erfaringer med merket selv.

Jeg tittet litt på musikkbørsen sine sider i stad, og der var det faktisk en del akustiske for venstrehendte. Det var hovedsaklig Ibanez gitarer der i tillegg til den Takaminen. Hvordan er Ibanez sine akustiske?

EDIT: Skal ha akustisk, ikke halvakustisk. My bad. :)

Endret av LASL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønte ikke helt om du kun var ute etter akustisk me preamp, eller halvakustisk også. anyways, hvis du vil ha en halvakustisk es-335 type gitar, så anbefaler jeg epiphone 'the dot' es-335. den har jeg, og den er herlig. tror den koster 4500 ca. den kan du lett bruke venstrehendt også, bare å fjerne plekterbrettet hvis det kommer i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.