Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar...Hjelp!;)


klingklang

Anbefalte innlegg

lurer på om ibanez, esp og jackson har brukbare gitarer i den prisklassen

Spørs vel eigentleg kva du skal spela her... Eg var usikker i starten, og ville helst ha ein gitar som var litt "allsidig". Kjøpte meg ein Squier Standard Strat, og den fungerte jo heilt greitt. Men etter kvart som eg utvikla meg meir mot thrash/death, fann eg ut at gitaren ikkje dugde i det heile tatt. Kjøpte for eit par dagar sidan ein Ibanez RG-321, som kosta meg ikkje meir enn ein hundrelapp meir enn Squier'en, og eg kan ikkje setja ord på kor mykje betre den er til sjangaren. Absolutt meir lettspelt og mykje meir brutal og mindre grautete lyd. No er det ikkje noko tremolo-ting på han då, men du skal ikkje langt opp i pris for å finna ein Ibanez med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den siste der er bygget etter spesifikasjoner på 60-talls stratene, og har dermed litt annerledes mekanikk (og hals?). Hvis du har lyst på strat tror jeg ikke du kan få gjort noe særlig bedre kjøp enn en brukt Japan-strat.

Edit: Fant et par på bruktmarkedet som kanskje kunne vært av interesse: Japan-Fender

Denne er en mexico som er modda med bedre pickuper og en Floyd

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste der er bygget etter spesifikasjoner på 60-talls stratene, og har dermed litt annerledes mekanikk (og hals?). Hvis du har lyst på strat tror jeg ikke du kan få gjort noe særlig bedre kjøp enn en brukt Japan-strat.

Edit: Fant et par på bruktmarkedet som kanskje kunne vært av interesse: Japan-Fender

Denne er en mexico som er modda med bedre pickuper og en Floyd

takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer å hente på å kjøpe en mindre bra gitar og heller spandere noen ekstra tusen på en bra forsterker.

Der kunne jeg ikke blitt mer uenig med deg. Jeg vil si det er helt omvendt.

Spør i en gitar foretning

Dette blir alt for feil, har du en bedre gitar vil en forsterker låte bedre. Det er gitaren først og fremst som lager lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste der er bygget etter spesifikasjoner på 60-talls stratene, og har dermed litt annerledes mekanikk (og hals?). Hvis du har lyst på strat tror jeg ikke du kan få gjort noe særlig bedre kjøp enn en brukt Japan-strat.

Edit: Fant et par på bruktmarkedet som kanskje kunne vært av interesse: Japan-Fender

Denne er en mexico som er modda med bedre pickuper og en Floyd

den japan gitaren er helt lik min, bare at min har rosewood(mørk) hals, kjempegitar, anbefales på det sterkeste!!! go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey takk....må bare si at det er mange hyggelige folk på forumet :P

Det er jeg helt enig i. Et av de hyggeligste forumene jeg har vært borti. Mange folk med mye kunnskap er det her også. Jeg har lært mye her i løpet av det året (ca) jeg har vært registrert her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.